مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

کلاه ایمنی سخت و سبک برای نجات موتورسواران

به گزارش موتورسیکلت نیوز، به نقل از نیواطلس، یک شرکت دانمارکی کلاه ایمنی جدیدی تولید کرده که باریک، سبک و خوش ساخت بوده و برای تولید آن از مواد تقریبا نرم استفاده شده است. در عین حال این کلاه در برابر برخورد احتمالی بسیار مقاوم است.

کلاه یادشده دارای یک آستر قابل انعطاف و قابل کشش در قسمت داخلی است که به یک سری لنت در سطح خارجی متصل شده است. این لنت ها از ترکیبی اختصاصی از مواد ویسکوالاستیک و غیر نیوتنی تشکیل شده اند. ویسکوالاستیک” به موادی گفته می شود که هم خصوصیات چسبناک و هم خاصیت ارتجاعی از خود نشان دهند ، در حالی که “غیر نیوتنی” به موادی گفته می شود که در اثر فشار به طور موقت چسبناک تر و بنابراین سخت تر می شوند.

در نهایت این کلاه ایمنی ضمن حفظ انعطاف سبک تر و مستحکم تر است. ضخامت این کلاه تنها 16 میلیمتر است. در مقام مقایسه ضخامت کلاه های عادی ایمنی بین 30 تا 35 میلیمتر است. وزن این کلاه جدید از 450 گرم فراتر نمی رود. قیمت این کلاه در زمان عرضه 194 دلار خواهد بود.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا