مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

توقیف موتورسیکلت‌ها کمکی به حل مشکلات و تخلفات این وسیله نقلیه نمی‌کند

به گزارش موتورسيكلت نيوز، برنامه «گفتگوی اجتماعی» رادیو گفت‌وگو با موضوع موتورسوارها؛ از جولان بی‌قانونی تا تخلف و با حضور سرهنگ حمیدرضا حیدری کارشناس معاونت عملیات پلیس راهور ناجا به روی آنتن رفت. 

سرهنگ حمیدرضا حیدری با تصریح بر اینکه موتور سیکلت یک وسیله نقلیه غیرقابل انکار است و نمی‌توان آن را حذف کرد، گفت: سیاست‌هایی که از گذشته تاکنون درباره موتور سیکلت داشته‌ایم جوابگو نبوده است و اقداماتی که برای کاهش تخلفات و تلفات انجام داده‌ایم نیز به طور محسوس ثمر نداشته است. 

وی فرهنگ رانندگی و ایمنی وسیله نقلیه را یکی از موضوعات مهم در موتور سیکلت‌ها دانست و تاکید کرد: باید بپذیریم توقیف موتور سیکلت کمکی به حل مشکل ترافیکی نخواهد کرد و به طور اساسی باید طرحی را در رابطه با موتور سیکلت‌ها پیاده کنیم که هم به صورت سلبی و هم به صورت ایجابی و همچنین با همکاری سایر ارگان‌ها، نسبت به بهبود وضعیت تردد موتور سیکلت‌ها اقدام کنیم. 

این کارشناس معاونت عملیات پلیس راهور ناجا درباره اقدامات ایجابی برای مقابله با تخلف موتور سیکلت‌ها توضیح داد و بیان کرد: موتور سیکلت یک وسیله نقلیه چابک، کم هزینه و اقتصادی است که برای جابجایی سریع استفاده می‌شود و بنابراین طرفداران زیادی دارد. 

وی به موضوع شماره گذاری موتور سیکلت‌ها اشاره و عنوان کرد: برخی شهروندان گزارش‌هایی از نداشتن پلاک و شماره در تعدادی از موتور سیکلت‌های سطح شهر ارائه می‌دهند و انتظار این است که کارخانجات سازنده و سایر نهادها در این موضوع پلیس را همراهی کنند. 

سرهنگ حیدری اضافه کرد: بر اساس تبصره ۲ ماده دو آئین نامه راهبر، هر نوع وسیله نقلیه‌ای که قابلیت شماره گذاری داشته باشد باید از سازمان ملی استاندارد ایران تائیدیه بگیرد و در این صورت پلیس اقدام به شماره گذاری می‌کند. 

وی اظهار کرد: شاهد هستیم خیلی از کارخانجات و تولید کنندگان موتور سیکلت به دلیل اینکه نمی‌توانند این مجوزها را دریافت کنند اقدام به تولید موتور سیکلت در شرایط غیر استاندارد می‌کنند و با هزینه‌های پایین تر به فروش می‌رسانند. بنابراین نیاز است همه ارگان‌ها همکاری لازم با پلیس برای برخورد با متخلفین را داشته باشند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا