مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سهم تولید سالانه ترکیبات آلی فرار در شهر تهران توسط خودروها و موتورسيكلت ها

به گزارش موتورسيكلت نيوز، حسین شهبازی گفت: سالانه حدود ۷۲ هزار تن ترکیبات آلی فرار بر اثر فعالیت خودروها در هوای تهران تولید می‌شود که خودروهای سواری و موتورسیکلت‌ها به ترتیب عامل تولید ۳۱ و ۲۸ هزار تن از این مقدار هستند.

وی در ادامه گفت: ترکیبات آلی فرار موادی شیمیایی هستند که نه تنها تاثیری نامطلوب بر سلامت دارند بلکه یکی از مهم‌ترین پیش‌سازهای تولید آلاینده‌های ثانویه ازجمله ازن و ذرات معلق در اتمسفر هستند.

شهبازی درباره راهکارهای کاهش تولید و انتشار ترکیبات آلی فرار توضیح داد: از مهم‌ترین راهکارها برای کاهش تولید و انتشار این مواد شیمیایی از اگزوز خودروها، نصب و تعویض کاتالیست خودروهای گازسوز و بنزین‌سوز است. این کار می‌تواند تا بیش از ۹۰ درصد از انتشار ترکیبات آلی فرار از اگزوز خودروها را کنترل و حذف کند.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان ضمن بیان اینکه موتورسیکلت‌های کاربراتوری نیز به دلیل احتراق ناقص مقادیر زیادی ترکیبات آلی فرار تولید و وارد هوا می‌کنند، گفت: جایگزینی موتورسیکلت‌های کاربراتوری فرسوده موجود با موتورسیکلت‌های انژکتوری و برقی می‌تواند تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر کاهش انتشار ترکیبات آلی فرار از این منبع آلاینده داشته باشد.

انتهای پیام

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا