مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

افزایش نرخ ارز ، علت افزایش مشکلات بازار خرید و فروش دوچرخه و موتورسیکلت

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبرگزاری ایمنا، غفرانی گفت: بر همین اساس تقاضا برای خرید موتورسیکلت و دوچرخه در بازار نیز به شدت نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت اصفهان با اشاره به استمرار نوسانات ارزی در بستر بازار و تأثیر افزایش نرخ ارز بر قیمت اغلب اجناس، تصریح کرد: علت اصلی کاهش تقاضا برای خرید موتورسیکلت و دوچرخه در بازار و افزایش قابل توجه قیمت آنها، افزایش چشمگیر نرخ ارز و تأثیر آن بر قیمت این دسته از کالاها در تابستان ۹۹ بوده است.

غفرانی با تاکید بر اینکه تنها علت افزایش مشکلات بازار خرید و فروش دوچرخه و موتورسیکلت، افزایش نرخ ارز است، اضافه کرد: افزایش یا کاهش دما تأثیر قابل توجهی بر قیمت دوچرخه و موتورسیکلت در بازار ندارد، تقاضای عمومی برای خرید این دو کالا از واحدهای صنفی نیز با عبور از تابستان و ورود به فصل پاییز و زمستان تغییر چندانی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی اقدامی برای حل مشکلات این بازار و ایجاد ثبات در روند معاملات انجام نداده‌اند و به رغم اینکه مسئولان این دو نهاد همواره از تدابیر اقتصادی دولت برای کنترل قیمت ارز در بازار صحبت می‌کنند، متأسفانه هنوز تأثیری در بازار موتورسیکلت و دوچرخه مشاهده نشده است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دوچرخه و موتور سیکلت اصفهان با بیان اینکه تمام محصولات موجود در بازار دوچرخه و موتورسیکلت وارداتی است، خاطرنشان کرد: هیچ‌یک از محصولات بازار تولید داخل نیست و از این رو نرخ ارز به عنوان یک معیار اصلی، تعیین کننده قیمت دوچرخه و موتورسیکلت محسوب می‌شود.

غفرانی افزود: تعدادی قابل توجهی از واحدهای صنفی اتحادیه صنف فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت اصفهان در بازه زمانی ماه‌های گذشته در اثر افزایش قیمت محصولات و به تبع آن کاهش چشمگیر تقاضا برای خرید محصول، ورشکسته شده‌اند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا