مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

نظر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم درباره خودرو و موتورسيكلت

به گزارش موتورسيكلت نيوز، سید رضا موسوی مشکینی با اشاره به فرارسیدن «روز جهانی بدون خودرو» اظهار کرد: امروزه یکی از چالش‌ها و معضلات جدی زیست محیطی در سطح جهان، افزایش چشمگیر آلودگی هوا و گرمایش زمین ناشی از سوخت‌های فسیلی است.

وی با بیان اینکه خودروها و موتورسیکلت‌ها از منابع اصلی ایجاد آلودگی هوا در کلانشهرها به ویژه در روزهای سرد سال هستند، خاطرنشان کرد: استفاده کمتر از وسایل نقلیه شخصی نه فقط یک شعار زیست محیطی، بلکه ضرورتی اجتناب ناپذیر برای تأمین امنیت و سلامت عمومی جامعه است که باید مورد توجه همه مردم و مسؤولان قرار بگیرد.

موسوی خودرومحوری در مدیریت شهری را از مهمترین عوامل رشد و توسعه روزافزون استفاده از خودرو در کشورمان دانست و گفت: تا هنگامی که بدون توجه به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حمل و نقل عمومی، دوچرخه سواری و پیاده روی، فقط خیابان‌ها و بزرگراه‌ها را توسعه دهیم، استفاده از وسایل نقلیه شخصی در سفرهای درون شهری افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه استفاده از خودرو و موتورسیکلت علاوه بر ایجاد آلودگی صوتی، هزینه‌ها و خسارت‌های بسیاری در حوزه بهداشت و درمان نیز به جامعه تحمیل کرده و بیماری‌های روانی و ناهنجاری‌های اجتماعی بسیاری را نیز به دنبال دارد، گفت: فرهنگسازی و آگاهی بخشی در رابطه با استفاده هرچه بیشتر از دوچرخه و پیاده روی بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به فرارسیدن روزهای سرد سال و بروز پدیده وارونگی دما در فصل پاییز و زمستان، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، پیاده روی در مسیرهای کوتاه و دوچرخه سواری در سفرهای درون شهری، می‌تواند بهترین راهکار برای کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح «سه شنبه‌های بدون خودرو» در قم و لزوم توسعه این اقدام ارزشمند، تصریح کرد: بیایید با استفاده کمتر از خودرو و موتورسیکلت، سلامتی، تندرستی و آسمان آبی را به خودمان و دیگران هدیه داده و میراث شایسته ای را برای فرزندانمان به یادگار بگذاریم.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا