مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

شهروندان خواستار افزایش سرعت‌گیرها در معابر تهران هستند

به گزارش موتورسیکلت نیوز، ناهید خداکرمی با اشاره به آخرین وضعیت آلودگی صوتی در پایتخت، اظهار کرد: کمیته آلودگی صوتی به طور مرتب برگزار می‌شود و به تازگی اطلاعات و گزارش وضعیت آلودگی در تهران و تأثیر آن بر سلامت مردم و شهروندان، استخراج و به کمیته محیط‌زیست شورا ارائه شده است.

خداکرمی با بیان اینکه همچنان تردد خودرو و موتور سیکلت در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها از عوامل اصلی آلودگی صوتی در تهران است، تصریح کرد: در حال حاضر تفریح با خودرو و موتورسیکلت در یکی از مناطق مسکونی موجب شده ساکنان این مناطق در تماس با سامانه ۱۳۷ شکایت کنند و خواستار افزایش سرعت گیرها شوند.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: برخی موتورسیکلت سواران و رانندگان خودرو اگزوز وسیله نقلیه خود را دستکاری می‌کنند و رانندگی آن‌ها هنگام شب در بزرگراه‌ها و خیابان‌ها باعث نارضایتی در ساعت استراحت و خواب شهروندان می‌شود.

وی ادامه داد: بخشی از این مسائل اجتناب‌ناپذیر است ولی برخی دیگر را می‌توان با مداخله و آموزش شهروندی، احساس مسئولیت و مشارکت جمعی کنترل کرد.

عضو شورای شهر تهران در رابطه با اقدامات پیشگیرانه در قبال مدارس به عنوان یکی از نقاط آسیب پذیر در برابر آلودگی صوتی، گفت: دانش‌آموزان مدارسی که بَر خیابان‌ها و نزدیک بزرگراه‌ها واقع شده‌اند، در این خصوص گله‌مندند درحالی‌که این مسئله با دوجداره کردن پنجره‌ها قابل کنترل است ولی از دست شهرداری خارج است. آنچه مهم است نقش خودروها و موتورسیکلت‌ها بر روی این آلودگی صوتی است.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا