مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

كنسرسيوم ٤ توليدكننده موتورسيكلت ژاپنى براى گسترش موتورهاى برقى

به گزارش موتورسيكلت نيوز، سال گذشته، این گروه اعلام كردند كه در حال تشکیل يك کنسرسیوم هستند و به عنوان اعضای کنسرسیوم هر كدام رقابت های خود را کنار می گذارد تا در تهیه یک مجموعه استاندارد از مشخصات اجزای موتور الکتریکی همکاری کنند. در واقع این چهار برند معروف برای تشویق مصرف کنندگان به سمت حمل و نقل الکتریکی قطعاتی مانند باتری و شارژر را قابل تعویض مى کنند.

این گروه به تازگی اعلام کرده است که در همکاری با دانشگاه اوزاکا دوچرخ های برقی جدید با قابليت تعویض باتری خود را آغاز می کنند.

دوره آزمایشی، تحت عنوان آزمایش “e-Yan Osaka” دانشجویان و کارمندان دوچرخ های برقی را برای استفاده در دانشگاه وام می گیرد. ایستگاه های تعویض باتری در پردیس های دانشگاه و فروشگاه های محلی رفاهی راه اندازی می شوند. باترى هايى را در مكان هاى مناسب قرار مى دهند به جای نگرانی مصرف کنندگان در مورد شارژ کردن آنها در خانه یا محل کار. در صورت موفقیت، باید به گروه کمک كنند تا تعیین شود که آیا موتورسیکلت ها را به باتری های بزرگ و سنگین دوربرد مجهز كنند یا باتری های برد کوتاه و قابل حمل کوچک.

این تست برای مطالعه بازار و در نظر گرفتن هرگونه مشکل در موتورسیکلت ها، باتری ها یا سیستم تعویض باتری برای کنسرسیوم حدود یک سال اجرا می شود. همچنین به گروه در تعیین اندازه ایده آل و طراحی باتری برای تولید کمک خواهد کرد.

آزمایش “e-Yan Osaka” امیدوار است که در صورت رفع نگرانی در مورد برد، زمان شارژ و یافتن نقاط شارژ، چگونه دوچرخ های برقی با قابليت تعویض باتری می توانند به حمل و نقل شهری کمک کنند.

نوریاکی آبه، مدیر عامل و رئیس عملیات بازرگانی موتورسیکلت در هوندا ، گفت:

در نتیجه مطالعات مکرر همکاری بین چهار شرکت موتورسیکلت سازی داخلی، ما توانستیم برای تأیید مشخصات مشترک باتری های قابل تعویض با e-Yan OSAKA همکاری کنیم.

ما می دانیم که هنوز در گسترش موتورسیکلت های الکتریکی مواردی وجود دارد که باید حل شود.

قابل ذكر است كه تاکنون فقط هوندا موفق به تولید مدل برقی خود با باتری قابل تعویض شده است. یاماها و سوزوکی با اسکوتر برقی خود با گوگورو همکاری کرده اند. مدل های الکتریکی کاوازاکی هنوز در حال توسعه هستند.

هوندا PCX برقی که از باتری Mobile Power Pack استفاده می کند در Romblon در حال آزمایش است. دوچرخ ها به یک جامعه کوچک وام داده می شوند و باتری های آنها توسط انرژی تجدید پذیر شارژ می شود.

با همکاری برای استاندارد کردن یک باتری قابل تعویض و ایستگاه های تعویض، این چهار برند امیدوارند که تعویض باتری اسکوتر برقی شما به راحتی انجام شود.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا