پیش بینی بازار موتورسیکلت ژاپن در سال ۲۰۲۰
پیش بینی بازار موتورسیکلت ژاپن در سال ۲۰۲۰
کارشناسان برای کل سال 2020 فروش ژاپن را در 384.344 دستگاه پیش بینی کرده‌اند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، بازار این صنعت در ژاپن در ماه جولای، با حفظ روند مثبت، به تدریج عملکرد خود را بهبود داد. در حالی که تقاضای مصرف کنندگان تا حدی تحت تأثیر بهبود اقتصادی کند قرار دارد، فروش ماهانه با ۳۹٫۰۳۶ ثبت نام ۶٫۷ درصد رشد کرد.

با وجود پیشرفت طی دو ماه گذشته، نتیجه فروش از ابتدای سال تا جولای تعداد ۲۱۸٫۴۹۴ دستگاه بوده که هنوز منفی است (-۴،۱%).

با نگاهی به صحنه رقابت، هوندا با ۹۹٫۶۴۲ دستگاه (-۳،۰٪) در جایگاه نخست قرار دارد. مقام دوم را یاماها با ۳۹٫۷۴۳ دستگاه (-۱۱٫۵٪) و بعد از آن نیز سوزوکی فروش ۳۹٫۶۳۷ دستگاه (-۰،۷٪) راثبت کرد. همچنین SYM در جایگاه چهارم قرار دارد و تعداد فروش آن ۱۴٫۰۹۵ دستگاه (+۰،۷) بوده است. کاوازاکی نیز تعداد ۱۲٫۷۵۷ دستگاه (-۳،۶٪) و هارلی-دیویدسون نیز تعداد ۴٫۴۶۴ دستگاه (-۱۰،۸٪) فروش داشته اند.

داده‌ها و چشم‌انداز بازار موتورسیکلت ژاپن در ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱

به دنبال رکورد کم در سال گذشته که بدترین در ۵۰ سال گذشته بود، بازار داخلی موتورسیکلت های ژاپنی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ ثابت بود. با وجود کاهش شدید (۱۳٫۲٪) در ژانویه، بازار در دو ماه بعدی تا حدی بهبود یافت و سه ماهه اول را با فروش ۸۴٫۵۵۸ (-۳٫۰٪) به پایان رساند.

در ماه آوریل فروش ۶٫۸ درصد کاهش یافته بود و در ماه مه واقعاً منفی شد و ۲۵٫۶٪ را از دست داد.

در ماه ژوئن بازار دوباره به یک مسیر مثبت بازگشت. فروش موتورسیکلت ها به ۳۵٫۳۶۹ دستگاه رسیده و (+۵،۱٪) را ثبت کرده است. این نتیجه مثبت مربوط به اقدام دولت برای حمایت از مصرف داخلی و مشاغل کوچک و متوسط تحت تأثیر Covid19 است.

فروش نیمه اول سال ۲۰۲۰ با فروش تعداد ۱۷۹٫۴۵۷ دستگاه پایان یافت، (-۶٫۱%) کاهش یافت، در حالی که پیش بینی ما برای کل سال ۲۰۲۰ کمی مثبت است (+ ۰٫۴٪). در واقع، کارشناسان برای کل سال ۲۰۲۰ فروش ژاپن را در ۳۸۴٫۳۴۴ دستگاه پیش بینی کرده‌اند.

در سال ۲۰۱۹ بازار موتورسیکلت ژاپن به رکورد منفی جدید رسید

به دنبال افت تدریجی گزارش شده طی سال های اخیر، با رسیدن سال ۲۰۱۸ فروش به کمترین سطح خود طی ۵۰ سال گذشته رسید و در سال ۲۰۱۹ بازار داخلی ژاپن با فروش ۳۸۲٫۹۱۳ دستگاه با ۱٫۷ درصد افت نسبت به سال قبل، به کمترین رکورد رسید. در واقع، تقریبا ژاپن در رتبه جهانی جهانی ۲۰۱۹ در رتبه پانزدهم قرار گرفت.

مالیات فروش (همراه با تنش های تجاری مداوم) فعالیت های اقتصادی را در ماه اکتبر کاهش داد (از ۸٪ به ۱۰٪). علاوه بر این، در همان دوره، طوفان هاگیبیس وضعیت وخیم تر ژاپن را به کشور وارد کرد.

فروش گزارش شده برای رهبر بازا ، هوندا، ۱۷۴٫۶۷۹ دستگاه بوده است که با ۴۵٫۶ درصد از سهم بازار ۱٫۵٪ کاهش داشته است.

در جایگاه دوم یاماها با ۷۹٫۹۲۰ دستگاه (-۳٫۶٪) و پس از آن سوزوکی با ۶۱٫۵۹۲ دستگاه (-۳٫۰٪) و کاوازاکی با ۲۱٫۰۳۵ دستگاه (-۱٫۱٪) قرار دارند. چهار مارک ژاپنی ۸۸ درصد سهم بازار را در اختیار دارند در حالی که مارک های وارداتی ۱۲ درصد را در اختیار دارند.

در میان واردکنندگان، هارلی دیویدسون با وجود از دست دادن ۱٫۶ درصد از فروش رهبر بازار است و برند Husqvarna اخیراً در بازار عرضه شده و رشد ۹۹٫۶ درصد نسبت به سال ۲۰۱۸ دارد.

تعداد فعلی فروش داخلی تقریباً ۱۰ درصد از دوران اوج را احساس می کند. اما، بیشترین میزان سقوط در بخش موپد متمرکز است. در اوایل دهه ۸۰، زمانی که موتورسیکلت ها در اوج شکوفایی خود بودند ، اسکوترهای رکاب دار به عنوان جایگزینی برای رفت و آمد، تحصیل در مدرسه و خرید محبوب شده اند.

در آن زمان، فروش موپدها بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه را در یک سال افزایش یافت، همراه با Honda’s Super Cub 50 که به عنوان موتور سیکلت تجاری برای تحویل روزنامه و تحویل در خانه بسیار مورد استفاده قرار گرفت. در دهه های بعدی دو چرخ کوچک، با محدودیت سرعت تا ۳۰ کیلومتر در ساعت، به تدریج کاهش یافت. یک دهه بعد سوپر کاپ پرفروشت‌ترین وسیله نقلیه موتوری شد.

بیشتر بخوانید:

بررسی وضعیت بازار داخلی موتورسیکلت ژاپن در ژوئن ۲۰۲۰/ برند هاسکوارنا در ژاپن به سرعت در حال رشد است

چگونه صنعت موتورسیکلت ژاپن پیشرفت کرد؟/ چرا یاماها و هوندا در حالی که رقیب هستند در بازار داخلی با یکدیگر همکاری می کنند؟

بحران در صنعت موتورسیکلت ژاپن و بهبود بازار دوچرخه این کشور

  • نویسنده : محمدعلی نژادیان
  • منبع خبر : Motorcyclesdata