پیش بینی بازار موتورسیکلت ژاپن در سال 2020

برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، بازار این صنعت در ژاپن در ماه جولای، با حفظ روند مثبت، به تدریج عملکرد خود را بهبود داد. در حالی که تقاضای مصرف کنندگان تا حدی تحت تأثیر بهبود اقتصادی کند قرار دارد، فروش ماهانه با 39.036 ثبت نام 6.7 درصد رشد کرد.

با وجود پیشرفت طی دو ماه گذشته، نتیجه فروش از ابتدای سال تا جولای تعداد 218.494 دستگاه بوده که هنوز منفی است (-4،1%).

با نگاهی به صحنه رقابت، هوندا با 99.642 دستگاه (-3،0٪) در جایگاه نخست قرار دارد. مقام دوم را یاماها با 39.743 دستگاه (-11.5٪) و بعد از آن نیز سوزوکی فروش 39.637 دستگاه (-0،7٪) راثبت کرد. همچنین SYM در جایگاه چهارم قرار دارد و تعداد فروش آن 14.095 دستگاه (+0،7) بوده است. کاوازاکی نیز تعداد 12.757 دستگاه (-3،6٪) و هارلی-دیویدسون نیز تعداد 4.464 دستگاه (-10،8٪) فروش داشته اند.

داده‌ها و چشم‌انداز بازار موتورسیکلت ژاپن در 2020 و 2021

به دنبال رکورد کم در سال گذشته که بدترین در 50 سال گذشته بود، بازار داخلی موتورسیکلت های ژاپنی در سه ماهه اول سال 2020 ثابت بود. با وجود کاهش شدید (13.2٪) در ژانویه، بازار در دو ماه بعدی تا حدی بهبود یافت و سه ماهه اول را با فروش 84.558 (-3.0٪) به پایان رساند.

در ماه آوریل فروش 6.8 درصد کاهش یافته بود و در ماه مه واقعاً منفی شد و 25.6٪ را از دست داد.

در ماه ژوئن بازار دوباره به یک مسیر مثبت بازگشت. فروش موتورسیکلت ها به 35.369 دستگاه رسیده و (+5،1٪) را ثبت کرده است. این نتیجه مثبت مربوط به اقدام دولت برای حمایت از مصرف داخلی و مشاغل کوچک و متوسط تحت تأثیر Covid19 است.

فروش نیمه اول سال 2020 با فروش تعداد 179.457 دستگاه پایان یافت، (-6.1%) کاهش یافت، در حالی که پیش بینی ما برای کل سال 2020 کمی مثبت است (+ 0.4٪). در واقع، کارشناسان برای کل سال 2020 فروش ژاپن را در 384.344 دستگاه پیش بینی کرده‌اند.

در سال 2019 بازار موتورسیکلت ژاپن به رکورد منفی جدید رسید

به دنبال افت تدریجی گزارش شده طی سال های اخیر، با رسیدن سال 2018 فروش به کمترین سطح خود طی 50 سال گذشته رسید و در سال 2019 بازار داخلی ژاپن با فروش 382.913 دستگاه با 1.7 درصد افت نسبت به سال قبل، به کمترین رکورد رسید. در واقع، تقریبا ژاپن در رتبه جهانی جهانی 2019 در رتبه پانزدهم قرار گرفت.

مالیات فروش (همراه با تنش های تجاری مداوم) فعالیت های اقتصادی را در ماه اکتبر کاهش داد (از 8٪ به 10٪). علاوه بر این، در همان دوره، طوفان هاگیبیس وضعیت وخیم تر ژاپن را به کشور وارد کرد.

فروش گزارش شده برای رهبر بازا ، هوندا، 174.679 دستگاه بوده است که با 45.6 درصد از سهم بازار 1.5٪ کاهش داشته است.

در جایگاه دوم یاماها با 79.920 دستگاه (-3.6٪) و پس از آن سوزوکی با 61.592 دستگاه (-3.0٪) و کاوازاکی با 21.035 دستگاه (-1.1٪) قرار دارند. چهار مارک ژاپنی 88 درصد سهم بازار را در اختیار دارند در حالی که مارک های وارداتی 12 درصد را در اختیار دارند.

در میان واردکنندگان، هارلی دیویدسون با وجود از دست دادن 1.6 درصد از فروش رهبر بازار است و برند Husqvarna اخیراً در بازار عرضه شده و رشد 99.6 درصد نسبت به سال 2018 دارد.

تعداد فعلی فروش داخلی تقریباً 10 درصد از دوران اوج را احساس می کند. اما، بیشترین میزان سقوط در بخش موپد متمرکز است. در اوایل دهه 80، زمانی که موتورسیکلت ها در اوج شکوفایی خود بودند ، اسکوترهای رکاب دار به عنوان جایگزینی برای رفت و آمد، تحصیل در مدرسه و خرید محبوب شده اند.

در آن زمان، فروش موپدها بیش از 2 میلیون و 800 هزار دستگاه را در یک سال افزایش یافت، همراه با Honda’s Super Cub 50 که به عنوان موتور سیکلت تجاری برای تحویل روزنامه و تحویل در خانه بسیار مورد استفاده قرار گرفت. در دهه های بعدی دو چرخ کوچک، با محدودیت سرعت تا 30 کیلومتر در ساعت، به تدریج کاهش یافت. یک دهه بعد سوپر کاپ پرفروشت‌ترین وسیله نقلیه موتوری شد.

بیشتر بخوانید:

بررسی وضعیت بازار داخلی موتورسیکلت ژاپن در ژوئن ۲۰۲۰/ برند هاسکوارنا در ژاپن به سرعت در حال رشد است

چگونه صنعت موتورسیکلت ژاپن پیشرفت کرد؟/ چرا یاماها و هوندا در حالی که رقیب هستند در بازار داخلی با یکدیگر همکاری می کنند؟

بحران در صنعت موتورسیکلت ژاپن و بهبود بازار دوچرخه این کشور

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا