مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

کاهش ارزبری موتورسیکلت چقدر بوده است؟

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، توسعه داخلی‌سازی در صنایع مختلف با برگزاری میزهای تخصصی ساخت داخل با هدف به هم‌رسانی توانمندی ها و نیازمندی ها در سال گذشته کلید خورد که با برگزاری ۱۱ میز تخصصی تاکنون در صنایع راهبردی نظیر خودرو، مخابرات، فولاد و مس، نیازها و توانمندی‌های صنعتی به هم مرتبط شدند.

برگزاری میزهای ساخت داخل برای تامین محصولات، تجهیزات و ملزومات مورد نیاز حوزه صنعت و معدن با استفاده از توان تولیدکنندگان داخلی برای قطع هر گونه وابستگی و خودکفایی در دولت “تدبیر و امید” در دستور کار قرار گرفت.

کاهش ارزبری و صرفه جویی در منابع ارزی کشور، رونق تولید و اشتغال زایی بیشتر، از دستاوردهای این میزهای تخصصی بوده است که در قالب نهضت ساخت داخل در دولت تدبیر و امید پیگیری و انجام شد.

مطابق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، تاکنون ۱۱ میز تعمیق ساخت داخل با میزان کاهش ارزبری یک میلیارد و ۴۵ میلیون یورویی برگزار شده است.

از این میزان، صنعت فولاد و مس با ۴۴۳ میلیون یورو و سهم ۴۲.۳۹ درصدی، بیشترین کاهش ارزبری را ثبت کرد.

همچنین ۳۴۱ میلیون یورو (معادل ۳۲.۶۳ درصد) کاهش ارزبری در حوزه خودرو و موتورسیکلت محقق شد.

بر پایه این گزارش، ۱۴۳ میلیون یورو کاهش ارزبری در صنعت تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی (با سهم ۱۳.۶۸ درصدی) و ۱۱۸ میلیون یورو در بخش مخابرات، برق و الکترونیک (با سهم ۱۱.۲۹ درصدی) حاصل شد.

به گزارش ایرنا، به همت تلاشگران عرصه صنعت و معدن، پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شاخص های صنعتی و معدنی ارتقای قابل توجهی پیدا کرد و با برنامه ریزی‌های انجام شده به سمت خودکفایی در محصولات مورد نیاز وارداتی و قطع وابستگی ها حرکت کردیم.

برپایه این گزارش، تعداد واحدهای صنعتی در سال ۵۷ و در ابتدای انقلاب یک هزار و ۵۰۳ واحد بود که در تیرماه امسال به ۷۱ هزار و ۹۹۸ واحد رسیده است.

همچنین تعداد معادن فعال در ابتدای انقلاب ۱۹۵ معدن بوده که در تیرماه امسال به ۶ هزار و ۱۰۷ معدن ارتقاء یافته است.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا