مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

چه تعداد موتور سنگین در تهران وجود دارد؟

به گزارش موتورسیکلت نیوز، علی بابایی فرماندار کرمان و رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان در دیدار با سردار ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان که با حضور مازیار ناظمی سرپرست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، گودرزی رئیس فدراسیون ترای اتلون کشور، پاریزی مدیرکل و مرادی معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان و رفیع زاده سرپرست اداره ورزش و جوانان کرمان انجام شد از همراهی و همکاری عوامل انتظامی در ایجاد امنیت در سطح استان قدردانی کرد و به بیان گزارشی از وضعیت موتورسواری و اتومبیلرانی استان کرمان در کشور پرداخت.

او با اعلام اینکه کرمان در این رشته ورزشی در کشور سرآمد است، افزود: یکی از نگرانی‌ها و مشکلاتی که در حوزه ورزش داریم و در جلسه شورای تأمین استان نیز مطرح شد، موضوع موتور‌های سنگینی است که در سطح شهر تردد می‌کنند.

بابایی تصریح کرد: این مسئله مربوط به بعضی از موتور سنگین هاییست که تحت پوشش هیئت نیستند و مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

او بیان داشت: هدف این است بین ورزشکار و کسانی که از موتور‌های سنگین در سطح شهر و مسیر هفت باغ سوء استفاده می‌کند و بعضاً هم با عوامل انتظامی درگیر می‌شوند، تفاوتی باشد.

بابایی افزود: متأسفانه هر موتوری که تخلف می‌کند، نام هیئت موتورسورای به میان می‌آید، امروز می‌خواهیم با حضور مسئولان این مشکل حل شود و به دنبال آن شفافیتی ایجاد شود تا فرق بین ورزشکار و افراد سودجویی که مردم را اذیت می‌کنند و اصولاً اواخر شب با صدای موتور سبب آزار و اذیت مردم می‌شوند، مشخص شود و این‌ها را از هم تفکیک کنیم.

میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز با اشاره به هیجاناتی که در قشر جوان وجود دارد و تمایل آن‌ها به استفاده از موتور‌های سنگین تصریح کرد: سازوکار‌هایی وجود دارد و کمیته‌های متعددی در زیرمجموعه‌ی این هیئت است که می‌توانند با همکاری نیرو‌های انتظامی در این قضیه ورود کنند تا بین کسانی که حاضرند در چارچوب قانون این رشته را دنبال کنند با کسانی که تخلف می‌کنند، تقاوت گذاشته شود.

او با اعلام اینکه ۳۹ تیم ورزشی از استان کرمان در لیگ‌های برتر کشور حضور دارد، افزود: برگزاری این رقابت‌ها با همراهی و همکاری عوامل انتظامی صورت گرفته که جا دارد همین جا از فرمانده انتظامی استان و همکارانشان تشکر کنم.

پاریزی ابراز امیدواری کرد: با نظر مساعدی که فرمانده انتظامی استان دارند، بتوانیم به یک جمع بندی مناسبی در مورد ساماندهی رشته موتورسورای و اتومبیلرانی برسیم.

مازیار ناظمی سرپرست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی کشور هم در آغاز صعود مس رفسنجان به لیگ برتر فوتبال کشور را تبریک گفت و بیان داشت: این افتخاری برای بنده است که سال‌ها در ورزش بوده و غصه ورزش کرمان را خورده ام.

او با بیان اینکه بابایی فرماندار کرمان بدون تردید یکی از بهترین رئیس هیئت‌های مجموعه پرمراجعه فدراسیون موتورسورای و اتومبیلرانی است، گفت: فدراسیون موتورسورای و اتومبیلرانی حدود ۵۰ میلیون مخاطب دارد، یعنی هر کسی گواهینامه دارد، به نوعی سروکارش با این فدراسیون است.

ناظمی افزود: فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی تنها مربوط به حوزه ورزش نیست، بلکه حوزه‌های ایمنی، نشاط اجتماعی، افزایش مهارت‌های رانندگی و … را نیز در بر می‌گیرد.

او در بخش دیگری از سخنانش پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان را نیز از مدیران جوان و مفاخر این دوره‌ی مدیریتی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد.

سرپرست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی کشور با اشاره به پدیده قاچاق موتور‌های سنگین تصریح کرد: استفاده از موتور‌های سنگین طرفداران بسیاری دارد و در خود تهران نزدیک به ۵ تا ۶ هزار و به روایتی تا ۱۰ هزار موتور سنگین وجود دارد.

ناظمی بیان داشت: اجزای این موتور‌ها قاچاق است که در داخل کشور سرهم می‌شود و عموماً طرفداران آن‌ها جوانان هستند.

او گفت: برخی از این موتور‌ها نیز سند سبز از بازرگانی و گمرک دارند که باید این دو گروه از هم تفکیک شوند.

ناظمی افزود: متأسفانه برخی از افراد متخلف که جزو ورزشکاران این رشته‌ی ورزشی هم نیستند، در شبکه‌های اجتماعی تصویر می‌گذارند و حتی در سطح شهر قدرت نمایی می‌کنند و بدین ترتیب امنیت روانی همه را به بهم می‌زنند.

او تصریح کرد: فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی تلاش کرده روی موتور‌های اعضای خود که همه کارت عضویت نیز دارند، جی پی اس بگذارد.

ناظمی پلاک ورزشی و شماره شناسایی به همراه قرار گرفتن عکس ورزشکار روی پلاک را از کار‌های در دست اقدام قدراسیون موتورسورای و اتومبیلرانی اعلام کرد و بیان داشت: بدین ترتیب هویت افراد استفاده کننده از موتور برای مجموعه انتظامی کاملاً مشخص است.

سرپرست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی کشور گفت: پلاک یا شماره ورزشی در واقع یک توافق بین هیئت استانی، فدراسیون موتورسورای و مجموعه انتظامی و در حقیقت یک توافق داخلیست که در اختیار راهور هم قرار می‌گیرد.

ناطمی افزود: شماره یا پلاک ورزشی در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که کارت عضویت هیئت را دارند، هویتشان مشخص است و ورزشکارند، پس با برنامه‌ی زمان بندی شده کار می‌کنند.

او تصریح کرد: قیمت این موتور‌ها از یک میلیارد به بالاست و ما با این کار جلوی یک کار غیر اصولی و قاچاق را که هزینه‌ی بالای مالی نیز دارد را می‌گیریم.

ناظمی تصریح کرد: کمیته‌ای با عنوان موتور‌های خیابانی داریم که این‌ها را ساماندهی می‌کند.

او با اشاره به دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان در خصوص فعالیت دختران موتورسوار با حفظ حدود فرهنگی و شرعی در مجموعه‌های ورزشی بیان داشت: در برخی از استان ها، این ورزشکاران در حرکت دادن موتورهایشان به سمت پیست با توجه به محدودیت‌های مکانی نیاز به حمایت دارند.

گودرزی رئیس فدراسیون ترای اتلون کشور نیز ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایشان با اشاره به اینکه هیئت سه گانه ورزش‌هایی مانند دویدن، دوچرخه سورای و شنا به انضمام اسکی را در بر می‌گیرد، گفت: این هیئت تقریباً ۸ تا ۱۲ رشته ورزشی را تولید کرده که هم در بازی‌های المپیک و هم بازی‌های ساحلی هستند.

او با ابراز خرسندی از عملکرد کرمان در حوزه بانوان افزود: خوشبختانه استان کرمان در رشته سه گانه در حوزه بانوان خوب درخشیده است به طوری که هم اکنون یکی از رنکینگ‌های زیر ۵۰ جهان را اسماء بیک زاده از کرمان در اختیار دارد و این کار بزرگیست که مربوط به یک خانم کرمانیست.

گودرزی ابراز امیدواری کرد: با آماده شدن فضای کامل‌تر و حرفه ای‌تر در استان، شاهد برگزاری رقابت‌هایی باشیم که احیاناً نیاز به حمایت‌های بیشتر عوامل انتظامی است.

وی پیشاپیش از این حمایت‌های نیرو‌های انتظامی تشکر و قدردانی کرد.

سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان نیز با اعلام اینکه متأسفانه معضل استفاده از موتور‌های سنگین قاچاق در کرمان وجود دارد، گفت: این مسئله از آن جهت یک تهدید بزرگ محسوب می‌شود که در اقدامات تروریستی یکی از ابزار‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، همین موتور‌های سنگین هستند.

او افزود: مسئله آنقدر حساسیت دارد که حتی شورای امنیت کشور هم در آن ورود کرده و مجوزات خاصی برای آن نیاز است.

سردار ناظری با اعلام اینکه موتورسیکلت‌هایی که از مجرای غیرقانونی وارد می‌شوند، نمی‌توانند به شیوه قانونی مورد استفاده قرار گیرند، تصریح کرد: این در حالیست که اگر از مجاری قانونی و طی مجوز‌های خاص به داخل کشور به ویژه در حوزه ورزش وارد شده باشند، ما در خدمت عزیزان هستیم.

او با اعلام اینکه متأسفانه گاهی اشرار از این موتور‌های سنگین در بیابان‌ها استفاده می‌کنند، بیان داشت: با توجه به حساسیت موضوع، امشب با سردار صادقی نیا معاون عملیات ناجای کشور صحبت می‌کنم تا تمهیداتی اندیشیده شود که بر اساس آن دستورالعملی طراحی و آن را به تمام استان‌های کشور ابلاغ کنند که این دستورالعمل لازم الاجرا خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: این موضوع باید به صورت کشوری حل شود و به صورت ابلاغیه در بیاید، اما تا مرتفع شدن این مشکل از سوی مسئولان ناجای کشور، به زودی جلسه‌ای در استان با حضور مسئولان انتظامی، مدیرکل ورزش و هیئت استان تشکیل می‌شود تا طی تصمیماتی بتوانیم بستر امن و آرامی را برای استفاده صحیح ورزشکاران فراهم کنیم.

او به سخن سرپرست فدراسیون موتورسورای و اتومبیلرانی کشور راجع به پلاک ورزشی اشاره کرد و افزود: این کار باید از طریق راهور و مجاری قانونی صورت گیرد و در این راستا ما همه‌ی همکاری‌های لازم را برای انجام این کار با عوامل خواهیم داشت.

سردار ناطری تصریح کرد: در مجموع تلاش می‌کنیم از تمام ظرفیت‌ها (چه کشوری و چه استانی) برای حمایت از ورزشکاران این حوزه کمک بگیریم.

او از تلاش برای ایجاد شادی و نشاط اجتماعی با برگزاری رقابت‌ها و ایجاد حرکات نمایشی در مکان‌هایی از پیش تعیین شده استقبال کرد.

سردار ناظری با اشاره به اینکه تاکنون دستورالعملی مبنی بر حضور بانوان موتورسوار در سطح معابر نداشته ایم، بیان داشت: برگزاری رقابت‌ها به صورت مختلط نیز در این رشته‌ی ورزشی در استان کرمان برگزار نمی‌شود، چرا که مسائل شرعی و اخلاقی اجازه‌ی چنین کاری را نمی‌دهد، اما اگر از بالا مصوب کنند بانوان می‌توانند موتورسورای کنند، این کار می‌تواند طی یک روز خاص در یک مکان خاص به صورت جداگانه در دو بخش خانم‌ها و آقایان انجام شود که این منوط به دستورالعمل از تهران است.

انتهای پیام

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا