مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

فناوری جدید در زنجیر موتورسیکلت بی‌ام‌و

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از نیو اطلس، موتورسیکلت‌ها طی دهه‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند، اما هنوز در یک چیز مشترک هستند و آن، زنجیری است که چرخ عقب موتور سیکلت را به حرکت درمی‌آورد. زنجیرها هنوز هم به تمیز کردن و روانکاری گاه به گاه احتیاج دارند و پس از مدتی دچار فرسودگی و کشیدگی می‌شوند.

 اگر رسیدگی مستمر برای این زنجیرها انجام نشود، در نهایت زنجیری خواهید داشت که از چرخ دنده درمی‌آید و دور آن می‌پیچد و به یک مسئله ایمنی تبدیل می‌شود. 

اکنون شرکت بی‌ام‌و ادعا کرده است که با معرفی “زنجیر بدون نیاز به تعمیر و نگهداری” دیگر هیچ نیازی به روانکاری و تنظیم زنجیر موتورسیکلت نیست.

زنجیر ابداعی بی‌ام‌و موسوم به “M Endurance” برای سختی و مقاومت بیش از حد از روکش الماس صنعتی روی غلطک‌های زنجیر بهره می‌برد. 

شرکت بی‌ام‌و می‌گوید: این زنجیر از جا در نمی‌آید و به شدت ضریب اصطکاک پایینی با دندانه‌های چرخ دنده دارد و همواره متصل باقی می‌ماند.
از آنجا که این زنجیر به هیچ روان کننده چسبنده‌ای احتیاج ندارد، هیچ سنگ ریزه‌ای از کف جاده به آن نمی‌چسبد.


در حال حاضر شرکت بی‌ام‌و این زنجیر را برای موتورهای “S1000RR” و “S1000XR” محصول خود در دسترس قرار داده است و اعلام کرده که مدل‌های بیشتری برای تعبیه این زنجیر آماده می‌شوند. البته هنوز هیچ صحبتی در مورد مناسب بودن این زنجیر برای موتورسیکلت‌هایی که محصول بی‌ام‌و نیستند، وجود ندارد.

همچنین هیچ اظهار نظر رسمی در مورد قیمت آن نشده است، اما پایگاه “Motorcycles.News” قیمت آن را 340 دلار فقط برای زنجیر و 507 دلار برای مجموعه زنجیر، چرخ دنده و قطعات کوچک همراه آن گزارش کرده است. 

انتهای پیام

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا