مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسی صنعت موتورسیکلت چین در نیمه اول 2020

به گزارش موتورسیکلت نیوز، کشوری که پایگاه اصلی ویروس کرونا بود، بعد از 4 سال، مجدد رهبری جهانی در صنعت دو چرخ را به دست آورد. قابل ذکر است که بازار چین رهبری جهانی را در سال 2016 از دست داد. زیرا، پس از اعمال قوانین جدید برای انتشار و استفاده بیشتر از دو چرخ‌ها، با کاهش فروش مواجه شد. در حالی که بازار هند با سرعت زیادی در حال رشد بود و رهبری بازار را به دست گرفت.

پیش‌بینی کارشناسان بر این است که در کل سال 2020 هند حدود 20درصد از سهم بازار را از دست بدهد. در حالی که بازار چین یکی از مقاوم‌ترین کشورها است و پیش‌بینی می‌شود امسال را در سطح سال 2019 پایان دهد.

چین پس از سه ماهه اول سال میلادی حدود 20درصد از بازار را از دست داد که عمدتا به دلیل تعطیلات فوریه در اکثر مناطق چین ایجاد شده بود. در سه ماهه دوم نیز فروش 3.1درصد افزایش یافت و در نیمه اول سال 2020 با مجموع 7.2 میلیون وسیله نقلیه (از جمله 2 و 3 چرخ) به پایان رسید که 7درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان داد. این کاهش سومین عملکرد برتر در سراسر جهان (در میان 20 بازار برتر) پس از آلمان (-0.7٪) و ژاپن (-6.1٪) بود.

بررسی صنعت موتورسیکلت چین

صنعت موتورسیکلت چین در سه منطقه متمرکز است: استان‌های گوانگدونگ و ژجیانگ و شهر چونگ کینگ

فروش موتورسیکلت داخلی چین با 26.9 میلیون فروش در سال 2014 به رکورد تمام دوران رسیده است. در طول سال 2015، دولت چین تصمیم چشم‌‌گیر و باورنکردنی برای ممنوعیت موتورسیکلت در مراکز شهر گرفته است و باعث عمیق‌ترین سقوط تاکنون در صنعت موتورسیکلت در جهان شده است، هنگامی که در سال 2016 بازار به 16.8 میلیون دستگاه سقوط کرد. زیرا، دولت تصمیم خود را برای کاهش آلودگی‌های شهری و اجبار مردم برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی عملیاتی کرد. دلیل این امر این است که بیشتر موتورسیکلت‌های چینی دو زمانه هستند و این میزان آلایندگی بسیار بالاتر از موتورسیکلت چهار زمانه است.

در سال 2017 کمی بهبودی حاصل شد که بازار با رشد 2 درصدی در 17.1 میلیون دستگاه همراه بود. اما، در سال 2018 نبرد تجاری بین ایالات متحده و چین باعث کاهش تقاضای داخلی کالاهای مصرفی شد و بخش 2 چرخ دوباره مورد اصابت قرار گرفت و این سال با فروش 15.5 میلیون دستگاه به پایان رسید که نسبت به سال گذشته آن 9.1 درصد از دست داد.

در سال 2019 صنعت دوچرخ چین تا قبل از ماه مه کاهش فروش داشته است و دوباره در هفت ماه بعد سال 2019 با رشد مواجه شد و در پایان با 16.4 میلیون دستگاه فروش (شامل موتورسیکلت و سه چرخه تجاری) تقریبا 5.5 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید:

مروری بر تاریخچه صنعت موتورسیکلت چین

میزان تولید، فروش و صادرات موتورسیکلت چین در سال ٢٠١٩

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا