مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

۵۸ درصد تصادفات در تهران مربوط به موتورسیکلت ها

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سردار محمدحسین حمیدی با حضور در جمع خبرنگاران درباره عدم اجرای طرح ترافیک و تاثیر آن بر حجم ترددها در پایتخت گفت: در این ایام همکاران من حضور حداکثری  در معابر و بزرگراه های شهر تهران داشتند و تمام توان خود را برای روانسازی ترافیک به کار بستند.  اما واقعیت این این که عدم اجرای  این طرح باعث شد تردد و حضور برخی  شهروندان در معابر باعث ایجاد  ترافیک کاذب در شهر شود. به طوری که در طول سه هفته‌ای که این طرح اجرا نشد به طور میانگین ۴۱ درصد حجم ترافیک افزایش یافت و شاهد حضور بالای شهروندان در سطح معابر بودیم.

حمیدی با بیان اینکه حتی در برخی ساعات هم تا ۵۵ درصد شاهد افزایش حجم حضور و ترافیک در هسته مرکزی سطح شهر بودیم، گفت:  معابر ما کشش این حجم ترافیک را نداشته و برخی مواقع ترافیک از خیابانهای اصلی به داخل معابر و میدان های فرعی هم گسترش پیدا می کرد که باعث بی نظمی های ترافیکی خاصی در سطح شهر  و نارضایتی بسیاری از ساکنان هم شده بود.
 
رییس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: در زمان عدم اجرای طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا، تصادفات در معابر شهر تهران نیز ۱۲ درصد افزایش پیدا کرد که همین موضوع نیز باعث بی انضباطی ترافیکی شد. این  افزایش ۱۲ درصدی به نوبه خود باعث  عدم رصایت شهروندان شد، بطوریکه در این مدت ۱۷هزار  و۷۷۲ تماس یعنی ۳۴ درصد افزایش پیرامون عدم رضایتمندی و مشکلات ترافیکی را ثبت کردیم.

حمیدی درباره اینکه گفته می‌شود لغو طرح ترافیک حجم حضور در ناوگان حمل و نقل عمومی را کاهش می‌دهد گفت: آماری هم که از شرکت واحد در خصوص استفاده شهروندان از این سامانه را گرفتیم نشان می دهد برداشتن طرح ترافیک در آن حوزه هم باعث کاهش ترافیک و افزایش حضور در اتوبوس ها نشده و مسافرینی هم که دارای خودروی شخصی بوده اند باز هم بیشتر آنان از وسایل حمل و نقل عمومی من جمله از بی آر تی استفاده کرده‌اند .

به گفته رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، در  ایامی که طرح ترافیک نداشتیم تحلفات و میزان تصادفات بیشتر شده است و حدود ۸۰۰ هزار نفر مسافر حمل و نقل عمومی ترجیح دادند  که از وسیله نقلیه شخصی استفاده  نکنند و در داخل ترافیک نمانند که دیر برسند. افزایش سفرهای غیر ضروری باعث ایجاد ترافیک می شود خیلی از سازمان ها و شرکت ها هنوز خدماتشان غیر حضوری نیست. خریدها هم باعث تردد می شود و جاذبه سفر باعث حضور خودروها در زمان برداشتن طرح ترافیک می شود و تقاضای سفر بیشتر می شود.

وی تصریح کرد: سرانجام با دفاعی که پلیس از حقوق شهروندان به خاطر ماندن بیش از حد در ترافیک در ساعات مختلف شبانه روز  کرد طرح ترافیک به حالت قبلی خود بازگشت و از روز شنبه اجرایی شد.
رییس پلیس راهور پایتخت به تمهیدات پلیس برای نیمه دوم سال اشاره کرد و گفت: همواره در نیمه دوم سال بدلیل باز شدن مدارس و فعالیت بیشتر مؤسسات و سازمان ها شاهد افزایش حجم ترافیک و جریان بیشتر رفت و آمد می باشیم  و معضل وارونگی هوا و ترافیک بیشتر، در ۶ ماهه دوم خود را نشان می دهد .امسال  با غیر حضوری شدن مدارس و کم شدن ترافیک می توانیم بگوییم ترافیک و آلودگی هوا را کاهش می دهیم، ولی به همین منوال سال گذشته و با ترددهای بیشتر در شهر، در نیمه دوم سال شاهد ترافیک و آلودگی بیشتری خواهیم بود.

وی به برخورد پلیس با موتورسیکلت سواران متخلف هم اشاره کرد و گفت: جای موتور سیکلت در خط ویژه نیست ولی متاسفانه تعدادمعدودی داخل خط ویژه می شوند و با اتوبوس ها برخورد می کنند که شاهد تصادفات روزانه موتور با اتوبوس هستیم . همکاران بنده در خطوط ویژه مستقر هستند تا از ورود و تردد موتورسیکلت ها در خطوط ویژه جلوگیری نمایند، ولی مستلزم کار بیشتری است و اولین سوال ما از مردم این است که مردم با این طرح موافق هستند یا خیر؟ چرا که موقع به پارکینگ بردن  و برخورد با موتور سیکلت متخلف، مردم از پلیس می خواهند که موتور را به پارکینگ نبرند و به آن کاری نداشته باشند.

حمیدی با بیان اینکه ۵۸ درصد تصادفات در تهران  مربوط به موتورسیکلت هاست، گفت:  عمده تصادفات ما در بزرگراه‌ها نیز تصادف موتور است و این تصادفات و  برخورد ها بسیار شدید است که منجر به فوت موتور سوار می‌شود.

وی در باره اعمال قانون در بزرگراه‌ها  افزود: پلیس هر جا که می خواهد اعمال قانون کند قبل از آن تابلو  نصب می کند و  و بعد اعمال قانون می کند . در تهران روزانه ۲۰ میلیون سفر داریم چرا که ۸ میلیون وسیله شامل چهار میلیون موتور و چهار میلیون خودرو در این شهر فعال است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ  در مورد اصلاحات هندسی معابر نیز گفت: اصلاح هندسی هم جزو وظایفی است که همکاران من با توجه به نیاز شهر،  اقدامات کوتاه مدت و بلند مدتی مانند درست شدن  زیرگذر رمپ ها و … را در دستور کار ویژه خود قرار می دهند که شاهد آن هستید و  در کمیته معابر به صورت روزانه انجام این موارد بررسی و صورت می پذیرد .

حمیدی ادامه داد: پلیس راهور با  کلیه مسافربرهای شخصی که اقدام به جابجایی مسافر می کنند برخورد قانونی می کند و این کار آنها  غیر مجاز است اما با تلفیق  نیروهای پلیس و ظرفیت تاکسیرانی طرحی در حال انجام است که به صورت آنلاین و با استفاده از سامانه سپهر  در حال برخورد با اینگونه تخلفات هستیم و در پایانه های مسافر بری به طور ویژه و به طور جد برخورد  قانونی انجام می شود/ .
وی در خصوص تردد موتور سیکلت های سنگین هم گفت: تردد موتورسنگین از نظر قانونی غیر مجاز است و پلیس با توجه به اینکه تردد می کنند به خاطر حفظ جان راننده و دیگران و حفظ نظم ترافیک با آنها  برخورد می کند. در پارکینگ ها موتورسیکلت هایی هستند که شاید هر کدام بالای ۴۰۰  –  ۵۰۰ میلیون تومان قیمت داشته باشند.

رییس پلیس راهور فاتب افزود: در خصوص بحث تست الکل همیشه پلیس برخورد می کند و اگر راننده ای را در شرایط غیر عادی ببینیم ، خودروی وی را متوقف و برخورد قانونی خود را در چارچوب مقررات انجام می دهیم.

حمیدی افزود: در خصوص ترخیص خودرو بخشی از خدمات را راهور ناجا با حوزه های موازی خود انجام می دهد و برخی خودروها و موتورها به خاطر اینکه شاید ترخیص آنها مقرون به صرفه نیستند ترخیص نشده اند که ۶۰ هزار خودرو در پارکینگ ها رسوب شده اند.

وی ادامه داد: در خصوص روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی پلیس راهور تهران بزرگ پیش بینی های لازم را صورت داده و به همین منظور ، از ۱۵ هزار هئیت مذهبی که داریم  و پراکندگی دارند، از مکان های بسته به محل های باز رفته اند و شرایط را به واسطه رعایت پروتکل های بهداشتی تغییر داده اند، جلسات متعددی بین هیئت های امنا و پلیس راهور صورت گرفته تا شرایط بهتری را ایجاد کنیم.
حمیدی خاطرنشان کرد: چون  عمده عزاداری ها بیشتر در شبها است، عزیزانی که با لباس مشکی تردد می کنند از معابر مطمین تر تردد نمایند و رانندگان هم  باید توجه بیشتری  داشته و با دقت و حوصله بیشتری جهت عدم برخورد با عابرین و عزاداران  رانندگی کنند تا ان شاالله شاهد برگزاری هر چه بهتر این مراسم باشیم.

انتهای پیام

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا