مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

انتقاد رئیس سازمان محیط زیست به وضعیت صنعت موتورسیکلت/ تکرار ادعای اثبات نشده توسط عیسی کلانتری

به گزارش موتورسیکلت نیوز، عیسی کلانتری پیش از ظهر دیروز به‌مناسبت هفته دولت در گفتگو با یک شبکه رادیویی در ارتباط با اهمیت موضوع محیط زیست در کشور عنوان کرد: محیط زیست از نظر رئیس جمهور مهمترین مسئله است به طوری که اول محیط زیست مطرح است و موضوع توسعه در اولویت بعد قرار دارد.

وی افزود: در دولت هیچ پروژه عمرانی بدون لحاظ کردن ضوابط محیط زیستی شروع نمی‌شود و پروژه های عمرانی نباید به محیط زیست خسارت وارد نکنند.

کلانتری در ارتباط با این‌که چه پروژه‌هایی در دستورکار سازمان محیط زیست بوده که تاکنون به سرانجام نرسیده عنوان کرد: اولین پروژه‌ای که در دستور کار داشتیم اما به دلیل همکاری نکردن مجلس قبل نتوانستیم در مورد آن کاری انجام دهیم، پروژه پسماندهای شمال کشور بود.

وی تصریح کرد: مجلس در سال ۹۶ با برداشت ۱/۶ میلیاردی دلاری از صندوق توسعه ملی مخالفت به‌منظور ساماندهی پسماندهای شمال کشور مخالفت کرد. برای دفع پسماندهای شمال باید از روش‌های نوین استفاده کرد و این مبلغ قرار بود در راستای ساماندهی این امر هزینه شود که با مخالفت مجلس به سرانجام نرسید.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عقب ماندگی تاریخی در نوسازی ناوگان حمل و نقل را از دیگر موضوعاتی دانست که هنوز تلاش‌های سازمان حفاظت از محیط زیست در آن به نتیجه نرسیده است.

کلانتری افزود: متأسفانه خودروسازان وظیفه خودشان را زمینه موتورهای احتراقی انجام ندادند. همچنین در مورد موتور سیکلت هم شرایط به همین گونه است. سازمان محیط زیست جلوی تولید موتورهای کاربراتوری را گرفت اما نتوانستیم موتورهای انژکتوری را جایگزین کنیم.

وی با اشاره به این مطلب که ۱۱ میلیون موتورسیکلت در کشور وجود دارد که ۹ میلیون آن کاربراتوری است، گفت: در فصول سرد سال هر موتورسیکلت به اندازه هفت خودرو آلودگی تولید می کند و متأسفانه شرکت‌های تولیدی در این حوزه پیشرفتی نداشته و صنعت فعال نبوده‌اند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بخش دیگر از صحبت‌های خود با اشاره اهمیت حقوق شهروندی در حفظ محیط زیست گفت: محیط زیست، یعنی محیط زندگی تک تک مردم. اگر خراب شود و خسارت ببیند محیط زندگی مردم خراب می شود.

کلانتری افزود: هوای سالم، آب پاک و محیط زیست سالم حق مردم است و این مردم هستند که مدعی محیط زیست هستند و همین موضوع باعث می‌شود که دولت‌های بعدی هم راه این دولت در حفظ محیط زیست را ادامه دهند.

انتهای پیام

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا