بررسی هوندا موتور در نیمه اول سال 2020/ برنامه های آینده هوندا برای رقابت در بازار چیست؟

به گزارش موتورسیکلت نیوز، فعالیت موتورسیکلت هوندا از سال 1949 آغاز شد و در سال 1964 آنها بزرگترین شرکت موتورسیکلت در جهان بودند و امروز، بعد از 56 سال، آنها بیش از نیم قرن از رهبری جهانی برخوردارند و با تسلط بر این صنعت، فروش بیش از 0.4 میلیارد و تولید در 33 کارخانه واقع در تمام قارهها و در 22 کشور مختلف است.
در سال 2018، هوندا یک نقطه عطف داشت و برای نخستین بار رکورد بیش از 20 میلیون دستگاه موتورسیکلت فروخته شده در یک سال را به ثبت رساند.
در سال 2019 فروش کاهش یافت و پیش بینی می شود که سال 2020 با 18.5 میلیون دستگاه (-10.8٪) به پایان برسد. در واقع، در نیمه اول سال 2020 فروش های جهانی 6.6 میلیون دستگاه بوده، که یک سوم از دوره سال گذشته را از دست داده است. با این حال، تلفات هوندا کمترین در میان 5 تولید کننده برتر جهان یاماها، تیویاس، هیرو و باجاج بود.
بزرگ ترین بازار برای هوندای اندونزی است که 22 درصد از فروش جهانی را نشان می دهد که البته 34.2 درصد نسبت به سال 2019 کاهش داشته است و پس از آن هند با 18 درصد فروش جهانی با کاهش فروش 47 درصدی همراه است.
دو بازار دیگر با بیش از یک میلیون فروش در نیمه اول چین و ویتنام به ترتیب (-8.6٪) و (-14.5٪) کاهش داشته اند. همچنین آمریکای شمالی سقوط (-13.5٪ ) و اروپا تنها (-10٪) را ثبت کرده است.
تنها دو بازار با افزایش قابل توجهی در فروش مواجه بوده است؛ استرالیا با (+17.3٪) و آلمان با (+7.4٪) است. که با توجه به شرایط، میزان قابل توجه ای است.

برنامه های آینده هوندا
با شروع مجدد فروش، رقبای هند و چین نیز به سرعت در حال افزایش فروش هستند و احتمالاً سلطه این برند را در آینده تهدید میکنند.
اتو باجاج از هند با تریومف از انگلستان و تیویاس موتور با بیامو همکاری کرده است. هدف آنها وارد کردن محصولات ارزان قیمت، اما با مارک مناسب به بازارهای جهانی است و با تمام آنچه که هوندا سالها برنامهریزی کرده است رقابت می کند.
هوندا قصد دارد با کاهش (هزینه های تولید 10 درصد و هزینه های توسعه 30 درصد) تا سال 2025 با محیط اقتصادی چالش برانگیز کنونی مقابله کند.
یکی دیگر از جنبه های مهم در برنامه آنها، سرمایه گذاری 860 میلیارد ین برای تحقیق و توسعه در این سال مالی است. حتی اگر ممکن باشد، هزینه های خود را بیشتر کاهش می دهد. در این میان استراتژی آنها مبارزه با رقابت های آینده با ماندن در صدر بازار از دیدگاه فناوری و تحقیقاتی است.
یکی از جالب ترین وسایل نقلیه آنها در ترکیب 2021، سوپر کاپ C125 جدید است که از پرفروش ترین وسیله نقلیه موتوری در تمام دوران است. این محصول قدیمی- سوپر کاپ C100 – اولین بار در سال 1958 به بازار اروپا معرفی شد و بلافاصله به یک وسیله نقلیه نمادین تبدیل شد. جدیدترین نسخه، باعث می شود همه افراد بتوانند آن را با سهولت سوار شوند.
همچنین برای دوستداران هیجان، هوندا در سال 2021، موتورسیکلت CBR1000RR-R Fireblade SP را تولید خواهد کرد. این مدل جدید به شدت از فناوری MotoGP حمایت می کند.