مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

فروش صنعت موتورسیکلت اروپا در شش ماه اول سال 2020 کمتر از سال 2019 بود/ درخواست حمایت برای وجود تعداد زیادی موتورسیکلت یورو 4

به گزارش موتورسیکلت نیوز، بین ژانویه و ژوئن سال 2020، فروش موتورسیکلت در پنج بازار بزرگ اروپا (فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس)، یعنی حدود 80 درصد از بازار موتورسیکلت (اتحادیه اروپا + انگلیس) به 413.200 دستگاه رسیده است. این حجم از فروش در مقایسه با شش ماه اول سال 2019، حدود 17 درصد کاهش را نشان می دهد.

با نگاهی به بازار موپد، فروش در بزرگ ترین بازارهای اروپا در این بخش، یعنی (بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند و اسپانیا) که این کشورها حدود 80 درصد از فروش موپد را در بلوک (اتحادیه اروپا + انگلیس) تشکیل می دهند، در 6 ماهه اول سال 2020 به مجموع 110.600 دستگاه رسیده است. این نشان دهنده کاهش 6.9 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال 2019 است.

آنتونیو پرلوت، دبیرکل ACEM، اظهار داشت:

حجم فروش موتورسیکلت و موپد به دلیل تأثیر اقدامات تعطیلی در بهار به طور قابل توجهی زیر سطح سال 2019 باقی مانده است. اما، رشد دوباره بازار از زمان شروع مجدد فعالیت ها نشان می دهد که مصرف‌کنندگان وسایل نقلیه، موتورسیکلت را در شرایط کنونی یک حمل و نقل عالی برای اوقات فراغت می دانند.

با این وجود، هنوز نتیجه گیری در مورد تحول کوتاه مدت بازار و فعالیت در این بخش، به ویژه با توجه به تحولات غیرقابل پیش بینی کوئید19، هنوز نتیجه گیری زود است. نیمه دوم سال بسیار مهم خواهد بود. واقعیت این است که تعداد زیادی از فروشندگان در سراسر اروپا، به ویژه در اکثر بازارهای سخت، هنوز هم فشار مالی قابل توجهی را تجربه می کنند. آنها همچنین با برخورداری از موجودی اضافی مدل های یورو 4 مواجه هستند که در صورت عدم اقدام قاطع از سوی نهادهای اتحادیه اروپا، به دلیل تغییرات نظارتی غیر قابل فروش می شوند.

به همین دلیل صنعت موتورسیکلت در اروپا فراخوان خود را به سیاست گذاران برای حمایت از راه‌اندازی‌ها، نمایندگی‌ها و تأمین کنندگان در این شرایط دشوار داده است. تا از طریق تمدید مهلت فروش وسایل نقلیه یورو 4 و اقدامات مالی هدفمند در سطح ملی بازسازی شود.

برای اطلاع از جزئیات آماری صنعت موتورسیکلت اروپا در شش ماه اول سال 2020 به فایل اکسل زیر مراجعه کنید.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا