مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

چین ارز دیجیتال رسمی خود را معرفی می‌کند

به گزارش موتورسيكلت نيوز به نقل از خبرگزاری آنا از انگجت، باوجود اینکه چین از طرفداران درجه یک ارز دیجیتال محسوب نمی‌شود اما به‌زودی نمونه رسمی خود از وجه نقد مجازی را معرفی خواهد کرد.

بانک مردم چین پس از پنج سال اخیراً‌ اعلام کرده است که ارز دیجیتال رسمی این کشور آماده ورود به بازار است. با این حال نباید انتظار داشت که این ارز دیجیتال شبیه به کریپوتوهای دیگر باشد. به گفته سخنگوی بانک مردم چین، این ارز دیجیتال از ساختار پیچیده‌تر بهره می‌برد.

ارز دیجیتال چین دو بخشی است و لگوی بانک مردم چین روی آن و بانک‌های تبلیغاتی زیر آن قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد که این ارز دیجیتال برای مقابله با مشکلات اقتصادی و جمعیت این کشور طراحی شده است.

این ارز دیجیتال به بلاک‌چین وابسته نیست. این در حالی است که بلاک‌چین هسته اصلی تمام ارز دیجیتال‌های دیگر است. به گفته سخنگوی بانک مردم چین، بلاک‌چین قادر به رفع تمام نیازهای خرده‌فروشی در این کشور نیست.

تاریخ ورود دقیقی برای این ارز دیجیتال اعلام نشده است. دولت چین قصد دارد سیستم پولی را به طور کلی از میان بردارد. باتوجه به اینکه در گذشته بسیاری برای خرید ارز مجازی، اقدام به فروش ارزهای واقعی کرده بودند، بسیاری از منتقدان بر این باورند که ارز دیجیتال می‌تواند اختلالات زیادی را در این کشور به وجود بیاورد.

با این حال دولت چین معتقد است که ارز دیجیتال جدید می‌تواند باعث ایجاد ثبات شود. همچنین جای تعجب نیست که دولت چین به دنبال سیستم ارزی است که به‌راحتی قادر به کنترل آن باشد. دولت این کشور سال‌ها تلاش کرده تا چین را از تکنولوژی‌های خارجی دور کند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا