مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

جمع‌آوری فهرست توانمندی‌های تولیدی و خدماتی با هماهنگی تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی

به گزارش موتورسیکلت نیوز، فرشاد مقیمی در سلسله نشست‌های هم‌اندیشی توسعه ساخت داخل که با حضور نمایندگانی از وزارت کشور و مدیران کل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: با توجه به استمرار محدودیت‌های بین‌المللی در کشور و ضرورت تحقق نهضت ساخت داخل با همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادها، اجرای « برنامه توسعه ساخت داخل » ‌به صورت جهادی در دستور‌کار قرار‌گرفت و نقش ارکان وزارت متبوع و حتی دستگاه‌های ذیربط در این نهضت مقدس مشخص شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ابلاغ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور توسط رییس‌جمهوری تصریح‌کرد: این قانون، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای توسعه ساخت داخل به شمار می‌رود و تحقق آن عزم همه ارکان نظام را می‌طلبد.

مقیمی راه‌اندازی «نهضت توسعه ساخت داخل» رادر راستای اجرای این قانون ملی توصیف‌کرد و گفت: ممنوعیت خرید خارجی کالاها توسط سازمان‌های مشمول قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و تبدیل آن به خرید کالاهای داخلی از جمله موضوعاتی است که مورد پیگیری قرار گرفته است و طی این مدت توانستیم از خرید کالای مشابه خارجی محصولاتی نظیر پمپ‌های کرایوژنیک، کیسه خون، پست برق، تهیه مطبوع موبایل فرودگاهی، سیستم‌های آتش خاموش‌کن نیروگاهی، جرثقیل‌های ترانس تینر و … با توجه به تولید داخلی جلوگیری نماییم.

وی جمع‌آوری فهرست توانمندی‌های تولیدی و خدماتی با هماهنگی تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی و به روزرسانی مستمر فهرست یادشده را از دیگر اقدامات در جهت حمایت از توسعه ساخت داخل برشمرد و گفت: نیازهای خارجی اکثر دستگاه‌های اصلی اجرایی شناسایی و به منظور بررسی داخلی‌سازی آن‌ها توسط دفاتر تخصصی در حال بررسی است.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا