مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مهم ترين چالش های شهر تهران کندی حرکت و زيادی سفرهای درون شهری است

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سردار “محمد حسين حميدي” در حاشیه مراسم افتتاح دفتر ارتباط مردمی پلیس راهور تهران اظهار داشت : شهر تهران به خاطر پايتخت بودن از اهميت زيادي برخوردار است و مي بايست وقایع و تصمیمات به موقع، سريع و شفاف به مردم و شهروندان اطلاع رسانی کرد.

وي با اشاره به اینکه شهروندان مي توانند سوالات خود را از طريق شماره تلفن 63951222 – 021 با پلیس مطرح کنند، افزود: پیش بینی می شود شهروندان به راحتی بتوانند با شماره تلفن اعلامی مشکلات خود را در میان بگذارند و از مراجعه حضوری و صرف زمان جلوگیری شود.

رئیس پلیس راهور تهران ، مهم ترين چالش هاي شهر تهران را در حوزه ترافيک، کندي حرکت و زيادي سفرهای درون شهری برشمرد و گفت: در حوزه تصادفات اقدامات زيادي در گذشته صورت گرفته که با وجود آنها هنوز هم داراي مشکلات و چالش هاي زيادي هستیم و همچنان آلودگي هوا را شاهد می باشیم.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص اجراي طرح ترافيک، گفت : خط قرمز پليس حفط جان و سلامت مردم است و در اين خصوص تابع تصميمات ستاد ملي کرونا هستیم و پليس راهور از گذشته هاي دور شاهد آسيب هاي جدي آلودگي هواست ولي با وجود اين مسائل و حجم بالاي ترافيک عبور و مرور مختل نشده و شهر قفل نيست و پليس راهور اقدامات خود را در خصوص رواني ترافيک انجام مي دهد و خواهان کاهش ترافيک و کاهش آلودگي هواست ؛ طرح ترافيک درمان مقطعي است و اگر مي خواهيم شاهد کاهش آلودگي باشيم بايد طرح ترافيک را با جديت بيشتري پيگيري کنیم .

سردار حمیدی در رابطه با اجرای طرح ترافیک و شیوع ویروس کرونا گفت : بايد بررسي شود که اين طرحي که هم اکنون اجرا مي شود جواب مي دهد و آسيب در حوزه کرونا را کاهش مي دهد یا خیر. ما منتظر نتيجه گيري و جواب ستاد ملي کرونا هستيم البته تقاضاي سفر در تهران بسيار است و شيوع بيماري بستگي به رعايت شهروندان دارد، البته طرح ترافيک به ما در کنترل بيماري کرونا کمک مي کند و اين يک ضرورت است که این طرح را اجرا کنیم.

سردار حميدي تصریح کرد : ترددهاي غير ضروري يکي از مشکلات و معضلات ماست که نه پارکينگ ها و نه معابر شهر تهران جوابگوي ترددهاي شهروندان نيست و بحث وارونگي هوا در 6 ماهه دوم يکي از معضلات پيش رو است و مي طلبد با بررسي کارشناسي نسخه اي کارساز براي پايداري وضعيت پیش بینی کرد .

وي با بیان اینکه در شهر تهران 8 ميليون وسيله نقليه وجود دارد که 4ميليون موتور و 4ميليون خودرو است تصریح کرد: سالیانه در شهر تهران 21هزار نفر مجروح و 600 فوتي داريم که البته با کاهش تصادفات فوتي و جرحي مواجه بودیم ولي باز هم آمار بالا است و بايستی کاهش يابد .

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد : 48درصد از حوادث رانندگی در طول روز مربوط به موتورسواران است که حتی این درصد بعد از ظهرها تا 60درصد به علت خستگي و خواب آلودگي افزايش مي يابد .

سردار حميدي افزود : 36درصد از فوتي ها مربوط به عابران است که در بزرگراه ها ، حاشيه راه ها و زير پل هاي عابر تصادفات رخ مي دهد .

وي ادامه داد : نگاه ما در گذشته خودرو محوري بوده است که مشکلات زيادي بوجود مي آورد و هم اکنون شهر تهران شهر انسان محوري نيست و اگر مي خواهيم شرايط عالي شود بايد حمل و نقل هوشمند و پاک را برگزينيم و هم اکنون با اين شرايط، آلودگي هوا افزايش مي يابد و مي بايست تردد هاي غير ضرور را کنترل کنيم و شبکه ريلي و تاکسي و حمل ونقل عمومي با يکديگر هماهنگ و مرتبط باشند ، حمل و نقل ترکيبي بایستی گسترش یابد و مسافر نبايد سردرگم باشد و دنبال خودرو بگردد .

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: پياده راه سازي و پياده رو سازي براي عابران يکي ديگر از اقداماتي است که مي بايست به صورت ويژه انجام پذيرد .

وي در خصوص تخلفات موتورسيکلت ها افزود: پليس راهور فاتب با تخلفات موتورسيکلت سواران برخورد قاطع مي کند و اين برخوردهاي قانوني متوقف نشده و طرح هاي پليس در حال اجراست ولي بحث پليس استفاده از موتورهاي برقي و فاقد آلايندگي است و بحث آموزش موتورسيکلت سواران هم در حال انجام است که روزانه توسط کلاس هاي توجيهي و آموزشي در پليس راهور فاتب در حال انجام است .

سردار حمیدی گفت : اگر از آسمان سنگ هم ببارد پليس راهور فاتب در معابر حضور دارد چرا که عدم حضور پليس در معابر باعث کندي حرکت و قطع ارتباطات بين مردم مي شود و حمل و نقل دچار اختلال مي شود ، حتی پليس راهور در شرايط کرونايي در همه حال در معابر حضور دارد .

این مقام ارشد انتظامی در خصوص طرح ترافيک ابراز داشت : ما به عنوان مجري قانون تابع نظريات کارشناسي و مصوبات قانوني هستيم و مي بايست کار کارشناسي صورت پذيرد و پليس هم اقدامات خود را انجام مي دهد و هر طرحي را چشم بسته قبول نخواهيم کرد .

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بيان داشت : مسئولان اداره مهندسي ترافيک، تابلوهايي را که دچار نقص هستند و آسيب ديده اند را تعويض و تا رفع نقص آن پيگيري هاي لازم را انجام مي دهد .

وی گفت: پليس تنها مرجعي است که با رويت تصاوير و ديدن تخلف مي تواند برخورد قانوني با تخلفات را انجام دهد و يکپارچگي دوربين هاي ترافيکي در دستور کار پليس قرار دارد . دوربین های البسه و جمع شدن قبض هاي جريمه دستي از ديگر اقداماتي بود که سردار حميدي در خصوص آن سخن گفت.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا