مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

وضعیت صنعت موتورسیکلت اندونزی در پنج ماه اول سال 2020

به گزارش موتورسیکلت نیوز، بازار موتورسیکلت اندونزی در ژاونویه 18 درصد کاهش را تجربه کرد و در فوریه و مارس تقریبا روند فروش ثابت بود به طوری که در سه ماهه اول فروش در 1.58 میلیون دستگاه گزارش شد که 6 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت

در سه ماهه دوم، اقدامات انجام شده توسط دولت برای محافظت از کوئید19 تأثیر بسیار زیادی بر صنعت گذاشت.

در ماه آوریل میزان فروش 79.1 درصد و در ماه مه 96.1 درصد کاهش و ماه ژوئن (هنوز آمار در دسترس نیست).

در پنج ماه ابتدایی سال 2020 نیز، در کل تعداد یک میلیون و 740 هزار دستگاه فروخته شده است که نسبت به مدت مشابه سال سال گذشته حدود 39 درصد کاهش یافته است.

هوندا با بیش از یک میلیون و دویست هزار دستگاه فروش، رتبه نخست را به خود اختصاص داد و پس از آن یاماها و سوزوکی قرار گرفتند.

تاریخچه بازار و بررسی اجمالی صنعت موتورسیکلت اندونزی

صنعت موتورسیکلت اندونزی از تقریباً بیست سال گذشته سومین کشور جهان است که نماینده بخش اصلی حمل و نقل خصوصی برای مردم و کالاها و داشتن 6 برابر اندازه بزرگ تر از صنعت خودرو است.

این بازار در پایان دهه گذشته با ثبت 8 میلیون دستگاه فروخته شده در یک سال به رکورد رسید. سپس بازار وارد یک مرحله بالغ شد و فروش به تدریج کاهش یافت، و در سال 2017 به تعداد پنج میلیون و هشتصد هزار دستگاه رسید که پایین ترین سطح در 15 سال گذشته بود (زمانی که افزایش عوارض مالی بیشتر به صنعت ضربه زده است).

با این حال، در سال 2018 و 2019 بازار روند تغییر مسیر مثبت را پیش گرفت و بازار موتورسیکلت داخلی سال 2019 را با شش میلیون 530 هزار دستگاه به پایان رساند که نسبت به سال قبل از آن 1.3 درصد افزایش یافته است.

این بازار تحت سلطه مارک های ژاپنی است، همه برندها نیز برای بازار محلی و هم برای صادرات (عمدتا در ASEAN اما حتی در سایر مناطق جهان، مانند آمریکای جنوبی) تولید می شود.

در سال 2019، هوندا 73 درصد از سهم بازار را به دست آورد و پس از آن یاماها با 21 درصد قرار داشت. این در حالی است که در سال های اخیر چندین مارک جدید از هند، اروپا و آمریکا در این کشور فرود آمد و بیش از 30 برند در این کشور وارد می شوند که فروش آن به تدریج در حال رشد است.

بیشتر بخوانید:

بررسى وضعیت صنعت موتورسیکلت اندونزى در سال ٢٠٢٠/ هوندا، یاماها و سوزوکى پرچمدار فروش در اندونزى

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا