مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

طبق قانون جدید رسیدگی به تخلفات استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسواران اجباری شده است

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: در سه ماهه اول سال جاری 2 هزار و 500 موتورسیکلت متخلف در  سطح استان توقیف شد.

وی افزود: علت عمده توقیف موتور سیکلت‌ها نداشتن مدارک، کلاه ایمنی، حرکت در پیاده رو‌ها، نداشتن گواهینامه، عدم پلاک و به طور کل عدم رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان  با بیان اینکه کلیه رانندگان با رعایت قوانین و مقررات می‌توانند از بروز حوادث غیر قابل جبران جلوگیری کنند، اظهار کرد: موتور سیکلت، وسیله‌ای است که در تصادفات از ایمنی بسیار کمی برخوردار است و راکبان این نوع وسیله‌ی نقلیه باید خود را به وسایل ایمنی بخش به خصوص کلاه ایمنی مجهز کنند. 

تشویق موتورسوارانی که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کنند

وی تاکید کرد: رعایت قوانین و مقررات از سوی موتور سواران نشانه تفکر خود ایمنی آن‌هاست و پلیس راهنمایی و رانندگی در نظر دارد راکبان موتورسیکلت‌هایی که از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند و پایبند به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی هستند تشویق کند. 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان، بیان داشت: فرهنگ سازی در جامعه و استفاده صحیح از وسایل نقلیه به ویژه موتورسیکلت یکی از مهم‌ترین موارد کاهش تصادفات در کشور است و ساده‌ترین راه برای کاهش خطرات تهدید کننده جان موتورسیکلت سواران استفاده از کلاه ایمنی برای محافظت از سر او در برابر ضربات ناشی از تصادفات است. 

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا