مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

شوک بنللی به قدرتمندترین برند موتورسیکلت جهان/ دوکاتی رقیب جدید پیدا کرد

به گزارش موتورسیکلت نیوز، محمدعلی نژادیان مدیرمسئول نشریه صنعت موتورسیکلت گفت: بنللی ثابت کرد که اگر یک تولیدکننده شریک و همراه خوب داشته باشد، می تواند بازار دنیا را تسخیر کند. این همان تصمیمی بود که بنللی ایتالیا اتخاذ کرد و با شراکت (Qianjiang) چینی علاوه بر احیای خود، امروز دنیا را شگفت زده کرده است.

نژادیان افزود: چند سال پیش که به چین سفر کردم با دوستان خود به شهر ونلينگ نیز رفتیم و از کارخانه شریک بنللی بازدید کردیم. در آن زمان هنوز بنللی به ایران وارد نشده بود. وقتی به کارخانه رسیدیم شاید ظاهر آن معمولی تر از کارخانه های دیگر بود ولی زمانی که وارد کارخانه شدیم، QJ را فراتر از دیگر تولیدکنندگان چینی دیدیم و در یک جمله می توانم بگویم که آن ها به معنای واقعی تولیدکننده بودند و نه فقط یک مونتاژکننده موتورسیکلت.

مدیرمسئول صنعت موتورسیکلت اظهار داشت: در ادامه بازدید به طبقه دوم رفتیم و من در راهروی آنجا برای اولین بار موتورسیکلت بنللی را دیدم که بسیار جذاب بود. در آن موقع با دوستان خود یک محاسبه کردیم و دیدیم که اگر بخواهیم این موتورسیکلت را به ایران بیاوریم باید در حدود 15 میلیون تومان قیمت فروش بگذاریم. در آن موقع میانگین قیمت یک موتورسیکلت طرح هوندا تقریبا یک میلیون و 500 هزار تومان بود؛ یعنی تقریبا یک دهم بنللی قیمت داشت و در نهایت نتیجه گیری بر این شد که فعلا بازار ایران کشش چنین قیمتی را ندارد. اما، تقریبا دو یا سه سال بعد شرکت «نیکران موتور پاسارگاد» این برند را وارد ایران کرد و با تلاش بسیار و بازاریابی علمی و درست، توانست بنللی را تبدیل به یکی از محبوب ترین برندهای موتورسیکلت در ایران کند.

بیشتر بخوانید:

چگونه بنلی بعد از فراز و فرودهای بسیار جهانی شد؟

به گزارش موتورسیکلت نیوز، بار دیگر بنللی در رسانه های جهان خبرساز شد و با معرفی محصول جدید خود صنعت موتورسیکلت راشگفت زده کرد.

در بخش نیکد، دوکاتی مونستر (Ducati Monster) شاید مشهورترین مدلی باشد که همه شرکت ها برای طراحی دوچرخ خود باید با آن سر و کار داشته باشند. بنللی نیز در هنگام طراحی بنللی 752S این فاکتور را مورد توجه قرار داده است و محصولی جذاب را طراحی کرد.

Ducati Monster

طبق گزارش یکی از پایگاه های خبری استرالیا، قرار است این محصول در سپتامبر 2020 با قیمت 12،990 دلار به فروش برسد.

Price$12,990 ride away
Engineliquid-cooled twin, 4 valves/cylinder, DOHC
Displacement754cc
Bore x Stroke88 x 62 mm
Compression11.5:1
Power56kW @ 8500rpm
Torque67Nm @ 6500rpm
Emissions135g/km
Economy5.9L/100km
Transmission6-speed, wet clutch
Suspension (front)USD 50mm forks, adjustable rebound, compression and spring preload
Suspension (rear)Shock with adjustable preload
Brakes (front)320mm floating discs, mono block 4-piston calliper, ABS
Brakes (rear)260mm, double piston calliper, ABS
Tyres120/70/ZR17; 180/55/ZR17
Length2130mm
Width (ex mirrors)810mm
Height (ex mirrors)1100mm
Seat810mm
Wheelbase1460mm
Wet weight226kg
Tank/reserve14.5L/3L

برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا