بررسی وضعیت صنعت موتورسیکلت آرژانتین در سال ۲۰۲۰
بررسی وضعیت صنعت موتورسیکلت آرژانتین در سال ۲۰۲۰
نیمه اول سال 2020 آرژانتین با فروش کل موتورسیکلت در 111.505 دستگاه به شدت منفی بود و 41.3 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، به نظر کارشناسان انتظار می رود که باافزایش روزافزون زنان موتورسوار در آرژانتین بازار موتورسیکلت این کشور بیشتر رشد کند. علاوه بر این، انتظار می رود مزایای مرتبط از قبیل مقرون به صرفه بودن، انتشار کم، سهولت در مانور، هزینه نگهداری کم و موارد دیگر باعث رشد بازار شود. با این وجود، رعایت آلودگی هوا و استانداردهای انتشار گازهای وسایل نقلیه می تواند مانع رشد بازار تا سال ۲۰۲۵ شود.

اصلی ترین بازیکنانی که در بازار دوچرخ آرژانتین فعالیت می کنند عبارتند از: هوندا، موتومل، هیرو، آپریلیا، یاماها، زانلا، کورون، گیلرا، موندیال و Guerrero است. شرکت های بزرگ در حال اتخاذ استراتژی های رقابتی، توسعه فن آوری های پیشرفته و راه اندازی محصولات جدید برای رقابتی ماندن در بازار هستند.

داده ها و چشم انداز بازار موتورسیکلت های ۲۰۲۰

بحران اقتصادی که در دو سال گذشته کشور را دربرگرفته است، با کاهش فروش و تولید، صنعت موتورسیکلت را به شدت تحت تأثیر قرار داد. این روند در سال ۲۰۲۰ دوباره منفی بود و فروش در ماه های ژانویه و فوریه به ترتیب ۳۸٫۴ درصد و ۳۴٫۴ درصد کاهش یافت. در ماه مارس، فروش ماهانه در ۱۹٫۷۷۴ دستگاه (-۳۸٫۸%) همچنان در حال کاهش است و در پایان سه ماهه اول در پایین ترین سطح از ۲۰ سال گذشته، تنها ۶۷٫۹۵۴ دستگاه (-۳۷٫۳%) فروش داشته است.

براساس داده های منتشر شده از سوی وزیر زیرساخت ها و حمل و نقل آرژانتین، در ماه آوریل به دلیل تعطیلی فعالیت های تجاری و صنعتی، بازار ۸۵٫۴ درصد را از دست داد. در حالی که با بازگشایی تدریجی فعالیت ها، در ماه مه کمی بهتر شد (-۳۹٫۶٪). در ماه ژوئن نیز تعداد فروش به ۲۳٫۰۲۹ دستگاه رسید که (+۷٫۵٪) رشد داشته است. البته در مجموع نیمه اول سال با کل فروش موتورسیکلت در ۱۱۱٫۵۰۵ دستگاه آمار منفی بود و ۴۱٫۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر بود.

۲۰۱۵-۲۰۲۵

چشم انداز بازار در سال ۲۰۲۰

کارشناسان برای کل سال ۲۰۲۰ پیش بینی کل فروش ۲۱۰٫۰۰۰ دستگاه را دارند که این تعداد کاهش ۲۶٫۷ درصدی را نشان می دهد.

در سال ۲۰۱۹ آرژانتین بدترین سال در بازار موتورسیکلت در جهان (با در نظر گرفتن ۵۰ بازار برتر) را طی ۲۰ سال گذشته داشت. در منطقه آمریکای لاتین، آرژانتین توسط کلمبیا غلبه شد و پرو که اکنون بسیار نزدیک است.

برندهای پرفروش

در مورد چشم انداز رقابتی، پس از تسخیر رهبری در ماه های آخر سال ۲۰۱۸، هوندا ژاپنی اکنون شکاف بزرگی را نسبت به سایر رقبا ایجاد کرده است و در پایان سال ۲۰۱۹ با ۸۱٫۶۶۴ فروش (-۲۹٫۵%) ، کمترین نمره منفی در بین ۵ مارک برتر را داشت.

در مرتبه دوم، نام تجاری محلی Motomel که بالاتر از زانلا شد و ۴۶٫۷۶۰ دستگاه (-۴۰٫۶٪) و ۵/۱۳ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد.

در جایگاه سوم، دیگر تولید کننده محلی، یعنی زانلا که قبلا ۸ سال پیاپی رهبر بازار بود (تا سال ۲۰۱۸) قرار دارد. در سال ۲۰۱۹ Zanella با ۴۰٫۳۹۹ دستگاه موتورسیکلت فروخته شده، ۶۰ درصد بازار را در سال ۲۰۱۹ از دست داده است. در سال ۲۰۱۸ زانلا ۷۰ سال از زمان تاسیس را جشن گرفته است. در ابتدا یک شرکت مونتاژ برای اتومبیل های تولید شده توسط پژو و فیات بود و در اواخر دهه ۵۰ از قرن گذشته وارد بخش موتورسیکلت شد و محصولات خود را به عنوان پیشرو در بازار داخلی و صادرات در کل آمریکای جنوبی جاانداخت. زانلا بین سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۷ رهبر بازار در آرژانتین بود.

با نگاهی به رتبه بندی، در مکان چهارم Corven Motors با ۳۹٫۹۹۱ فروش (-۳۷٫۳٪) و پس از آن Gilera با ۲۴٫۹۹۰ دستگاه (-۳۳٫۴٪)، Keller با ۲۳٫۵۲۱ دستگاه (-۱۰٫۵٪) و Yamaha با ۲۱٫۷۶۷ دستگاه (-۵۶٫۳٪) قرار گرفتند. همچنین در این بازار بیش از ۵۰ برند وجود دارد. از جمله محصولات هندی باجاج اتو که در مکان نهم است و هیرو نیز در رده نوزدهم قرار دارد. KTM نیز تعداد ۲٫۶۷۹ دستگاه در سال ۲۰۱۹ فروخته که ۱۶٫۵٪ کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید:

بررسى وضعیت صنعت موتورسیکلت آمریکاى جنوبى از سال ٢٠١٩

  • نویسنده : فرزانه نژادیان
  • منبع خبر : motorcyclesdata & techsciresearch