مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسی وضعیت صنعت موتورسیکلت آرژانتین در سال 2020

به گزارش موتورسیکلت نیوز، به نظر کارشناسان انتظار می رود که باافزایش روزافزون زنان موتورسوار در آرژانتین بازار موتورسیکلت این کشور بیشتر رشد کند. علاوه بر این، انتظار می رود مزایای مرتبط از قبیل مقرون به صرفه بودن، انتشار کم، سهولت در مانور، هزینه نگهداری کم و موارد دیگر باعث رشد بازار شود. با این وجود، رعایت آلودگی هوا و استانداردهای انتشار گازهای وسایل نقلیه می تواند مانع رشد بازار تا سال 2025 شود.

اصلی ترین بازیکنانی که در بازار دوچرخ آرژانتین فعالیت می کنند عبارتند از: هوندا، موتومل، هیرو، آپریلیا، یاماها، زانلا، کورون، گیلرا، موندیال و Guerrero است. شرکت های بزرگ در حال اتخاذ استراتژی های رقابتی، توسعه فن آوری های پیشرفته و راه اندازی محصولات جدید برای رقابتی ماندن در بازار هستند.

داده ها و چشم انداز بازار موتورسیکلت های 2020

بحران اقتصادی که در دو سال گذشته کشور را دربرگرفته است، با کاهش فروش و تولید، صنعت موتورسیکلت را به شدت تحت تأثیر قرار داد. این روند در سال 2020 دوباره منفی بود و فروش در ماه های ژانویه و فوریه به ترتیب 38.4 درصد و 34.4 درصد کاهش یافت. در ماه مارس، فروش ماهانه در 19.774 دستگاه (-38.8%) همچنان در حال کاهش است و در پایان سه ماهه اول در پایین ترین سطح از 20 سال گذشته، تنها 67.954 دستگاه (-37.3%) فروش داشته است.

براساس داده های منتشر شده از سوی وزیر زیرساخت ها و حمل و نقل آرژانتین، در ماه آوریل به دلیل تعطیلی فعالیت های تجاری و صنعتی، بازار 85.4 درصد را از دست داد. در حالی که با بازگشایی تدریجی فعالیت ها، در ماه مه کمی بهتر شد (-39.6٪). در ماه ژوئن نیز تعداد فروش به 23.029 دستگاه رسید که (+7.5٪) رشد داشته است. البته در مجموع نیمه اول سال با کل فروش موتورسیکلت در 111.505 دستگاه آمار منفی بود و 41.3 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر بود.

2015-2025

چشم انداز بازار در سال 2020

کارشناسان برای کل سال 2020 پیش بینی کل فروش 210.000 دستگاه را دارند که این تعداد کاهش 26.7 درصدی را نشان می دهد.

در سال 2019 آرژانتین بدترین سال در بازار موتورسیکلت در جهان (با در نظر گرفتن 50 بازار برتر) را طی 20 سال گذشته داشت. در منطقه آمریکای لاتین، آرژانتین توسط کلمبیا غلبه شد و پرو که اکنون بسیار نزدیک است.

برندهای پرفروش

در مورد چشم انداز رقابتی، پس از تسخیر رهبری در ماه های آخر سال 2018، هوندا ژاپنی اکنون شکاف بزرگی را نسبت به سایر رقبا ایجاد کرده است و در پایان سال 2019 با 81.664 فروش (-29.5%) ، کمترین نمره منفی در بین 5 مارک برتر را داشت.

در مرتبه دوم، نام تجاری محلی Motomel که بالاتر از زانلا شد و 46.760 دستگاه (-40.6٪) و 5/13 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد.

در جایگاه سوم، دیگر تولید کننده محلی، یعنی زانلا که قبلا 8 سال پیاپی رهبر بازار بود (تا سال 2018) قرار دارد. در سال 2019 Zanella با 40.399 دستگاه موتورسیکلت فروخته شده، 60 درصد بازار را در سال 2019 از دست داده است. در سال 2018 زانلا 70 سال از زمان تاسیس را جشن گرفته است. در ابتدا یک شرکت مونتاژ برای اتومبیل های تولید شده توسط پژو و فیات بود و در اواخر دهه 50 از قرن گذشته وارد بخش موتورسیکلت شد و محصولات خود را به عنوان پیشرو در بازار داخلی و صادرات در کل آمریکای جنوبی جاانداخت. زانلا بین سال های 2010 و 2017 رهبر بازار در آرژانتین بود.

با نگاهی به رتبه بندی، در مکان چهارم Corven Motors با 39.991 فروش (-37.3٪) و پس از آن Gilera با 24.990 دستگاه (-33.4٪)، Keller با 23.521 دستگاه (-10.5٪) و Yamaha با 21.767 دستگاه (-56.3٪) قرار گرفتند. همچنین در این بازار بیش از 50 برند وجود دارد. از جمله محصولات هندی باجاج اتو که در مکان نهم است و هیرو نیز در رده نوزدهم قرار دارد. KTM نیز تعداد 2.679 دستگاه در سال 2019 فروخته که 16.5٪ کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید:

بررسى وضعیت صنعت موتورسیکلت آمریکاى جنوبى از سال ٢٠١٩

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
MotorcyclesdataTechsciresearch
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا