مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

چگونه صنعت موتورسیکلت کلمبیا رشد کرد؟

به گزارش موتورسیکلت نیوز، حرکت صنعت موتورسیکلت کلمبیا با شیوع ویروس کوئید 19 روبرو شد و در آوریل 98 درصد و در ماه مه 65 درصد کاهش یافت. البته در ژوئن بازار بهتر شد. اما هنوز هم در قلمرو منفی بود. در واقع فروش ماه ژوئن 38.020 دستگاه (-11.6٪) بود. و در نهایت در نیمه اول سال 2020 با تعداد 203.941 دستگاه (-29.8٪) به پایان رسید.


داده ها و چشم انداز بازار در سال 2020

صنعت دوچرخ کلمبیا واقعاً از وضعیت خوبی برخوردار بود و پس از رشد دو سال گذشته، شروع سال 2020 با مثبت شدن 10.4 درصد و 12.3 درصد در ژانویه و فوریه بسیار مثبت بود. اما، با ورود ویروس جدید دولت مجبور به تعطیل کردن فعالیت های صنعتی و تجاری در ماه مارس شد و صنعت با افت مواجه شد. کارشناسان امسال را سالی بسیار سخت پیش بینی می کند. در ماه مارس فروش تعداد 38.791 دستگاه (-22.5٪) پایان یافت و در سه ماهه اول با تعداد 148.161 دستگاه تمام شد.

در ماه آوریل فروش فقط 205 دستگاه بود و 98 درصد نسبت به سال 2019 کاهش داشت و پس از مدت زمان تعطیلی، در ماه مه تعداد 17.555 دستگاه (-65.8٪) با بهبودی بسیار کند مواجه بوده است.

همان طور که گفته شد در ماه ژوئن وضعیت بازار بهتر شد. اما هنوز هم در قلمرو منفی بود. فروش این ماه 38.020 دستگاه (-11.6٪) بود و در نهایت نیمه اول با 203.941 واحد به پایان رسید و 29.8٪ بسیار پایین بود.

با این حال ، در کلمبیا هنوز شیوع Covid19 کنترل نشده و تأثیرات آن بر اقتصاد، تقاضای مصرف کننده و صنعت موتورسیکلت منفی خواهد بود.

با توجه به نتایج ژوئن، کارشناسان هنوز چشم انداز امسال را تغییر نداده‌اند و پیش بینی فروش سال 2020 را در حدود 480.000 دستگاه تخمین زده‌اند.

بررسی وضعیت بازار در سال 2019

در سال 2019 میزان فروش موتور سیکلت با 6 درصد افزایش به مقام سیزدهم جهان رسید و یکی از معدود موارد مثبت در منطقه (همراه با برزیل) بوده است. در حالی که بیشتر بازارهای همجوار بحران را تجربه کرده اند.

در سال 2019 کلمبیا به دومین صنعت بزرگ موتور سیکلت در آمریکای جنوبی و سیزدهمین در جهان تبدیل شد. با وجود اینکه فروش در بهترین سطح نیست. فروش سال گذشته تعداد 612.086 دستگاه بود که 11.3٪ افزایش داشته است و دومین سال رشد متوالی را داشت.

رهبر بازار، دوباره هند و باجاج اتو بود که تعداد 141.740 دستگاه با 8.0 درصد افزایش به فروش رساند و 23.2 درصد از سهم بازار را به دست آورد. (باجاج با داشتن Box CT 100 CT بهترین مدل را نیز در اختیار دارد).

در رده دوم یاماها ژاپن با تعداد 113.780 دستگاه فروش (12.9٪ +) و بعد از آن هوندا با تعداد 104.011 دستگاه (+ 15.6٪) و AKT با 84.743 (+ 0.2٪) در سطح رکورد جدید قرار داشتند.

بعد از آن نیز، سوزوکی با تعداد 50.917 دستگاه (+ 18.1٪)، هیرو با تعداد 24.697 دستگاه (+ 15.8٪)، تی‌وی‌اس هند با فروش و رکورد جدید در 24.550 دستگاه (+ 24.8٪)، برند ویکتوری با تعداد 23.664 دستگاه (+ 12.0٪) و کیمکو تایوانی با تعداد 22.959 دستگاه (5.2٪) فروش داشتند.

فروش برندهای پیشرو موتورسیکلت در کلمبیا در سال 2018 بر اساس سهم بازار

تعداد ناوگان موتورسیکلت در کلمبیا بین سال های 2016 تا 2019

در سال 2019، اندازه ناوگان موتورسیکلت در کلمبیا بیش از 8.9 میلیون دستگاه بود که نسبت به 8.3 میلیون دستگاه در سال قبل از آن رشد داشته است. در همان سال، تعداد ثبت نام های جدید موتورسیکلت در کلمبیا به تقریباً 605 هزار واحد رسیده است.

در دهه گذشته صنعت موتورسیکلت کلمبیا کاملاً دگرگون شد و به‌دلیل گسترش عرضه محصولات، کاهش قیمت ها، افزایش ایمنی و استقبال جوانان به عنوان یک عامل مهم در حمل و نقل شخصی مورد استفاده قرار گرفت.

بنابراین، امروزه طیف گسترده تری از مصرف کنندگان برای رفتن به دانشگاه، رفتن به محل کار خود از موتورسیکلت استفاده می کنند و کسب و کارها نیز از موتورسیکلت برای تحویل سریع همه چیز استفاده می کنند، از مواد غذایی گرفته تا کالاها.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، برای دستیابی به این عملکردهای برجسته، کار درخشانی توسط دولت انجام شده است که به تدریج قوانینی را برای هدایت تحول بخش اتخاذ کرده اند و همچنین توسط تولید کنندگان نیز برای ایجاد امکانات محلی و تولید وسایل نقلیه با کیفیت بالا تلاش بسیار زیاد کرده اند و محصولات مرتبط مانند لوازم جانبی، تجهیزات و لباس های ویژه را برای مصرف کنندگان آماده کردند.

در کلمبیا شش تولیدکننده موتورسیکلت وجود دارد (قدیمی ترین آنها از سال 1942 فعال است) که با همکاری شرکت های برتر بین المللی مانند هوندا، کاوازاکی، کی‌تی‌ام، کیمکو، ویکتوری، یاماها، هیرو و سوزوکی کار می کنند و هم برای بازار داخلی و هم برای صادرات فعالیت دارند.

بازار موتور سیکلت کلمبیا بعد از برزیل، مکزیک و آرژانتین چهارمین بازار بزرگ آمریکای لاتین است.

در دهه منتهی به سال 2014، زمانی که کل فروش به بالاترین سطح 694.800 دستگاه رسید، بازار به طور مداوم رشد کرد.

این کشور توسط چندین تولیدکننده آسیایی به عنوان قطب تولید برای آمریکای لاتین انتخاب شده است و جای تعجب ندارد که به عنوان رهبر بازار هندی شناخته شود.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا