مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

موتورسواران باید تجهیزات ایمنی را همراه داشته باشند

به گزارش موتورسیکلت نیوز، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرک با اشاره به اینکه 56 درصد تصادفات رانندگی منجربه فوت و جرح در پایتخت مربوط به راکبان موتورسیکلت است، گفت: طرح ساماندهی تردد موتورسیکلت ها در تهران اجرا می شود.

سرهنگ سید هادی هاشمی افزود: هدف از اجرای این طرح سامان دادن به تردد موتورسیکلت ها براساس رعایت مقررات و داشتن مدارک هویتی وسیله نقلیه و راکب صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح، راکبان موتورسیکلت ها باید مدارک هویتی وسیله نقلیه اعم از کارت و بیمه نامه، گواهینامه رانندگی، تجهیزات ایمنی همچون کلاه را نیز با خود به همراه داشته باشند.

سرهنگ هاشمی اظهار داشت: بر این اساس از بروز تخلفات شایعی که در میان موتور سواران است همچون عبور از چراغ قرمز، حرکت بر خلاف جهت معابر و خیابان ها و عبور از پیاده رو که در سلامت راکبان را تهدید می کند، جلوگیری به عمل می آید.

وی تاکید کرد: در تصادفات رانندگی فوتی و جرحی تهران بیشتر موتورسواران که غالبا زیر 30 سال سن دارند سلامت شان تهدید شده یا جان خود را از دست می دهند، بنابراین، سعی می کنیم با اجرای طرح ساماندهی تردد موتورسیکلت ها از بروز این تخلفات جلوگیری کنیم.

به گزارش موتورسیکلت نیوز سرهنگ هاشمی یادآور شد: طرح بر این است که بتوانیم تردد موتورسیکلت سواران را از لحاظ تخلفات اعلام شده کنترل کنیم، چون معتقدیم راننده باید مجاز به رانندگی باشد و مقررات را نیز به دقت رعایت کند.

رییس پلیس راهور گفت: این طرح خوبی است و اگر راکبان موتورسیکلت ها موارد ایمنی و مقررات را رعایت کنند مشکلات کمتری به خصوص در بخش تصادفات رانندگی منجر به فوت و جرح خواهیم داشت.

وی افزود: در صورتی که ماموران راهنمایی و رانندگی تخلفی را از موتورسواران مشاهده کنند به ازای هر یک از تخلفات ذکر شده سه ماه وسیله نقلیه را متوقف خواهند کرد و اگر دو تخلف همزمان باشد شش ماه وسیله نقلیه را در پارکینک متوقف می کنند.

رییس پلیس راهور با اشاره به اینکه پلیس با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد کرد، اظهار داشت: با توجه به اینکه قانون در خصوص برخورد با تخلفات رانندگی موتورسواران ضعیف است اعتقاد داریم این قانون باید عوض شود تا بازدارندگی بیشتری داشته باشد.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا