مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ضرورت استفاده از طلق و بادگیر در جلوی موتورسیکلت

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سرهنگ علی همه خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: شاید موتور سوارانی هنوز هم باشند که در تابستان از بادگیر یا همان طلق موتور در جلوی موتور خود استفاده نمی‌کنند و آن را فقط مختص استفاده در زمستان می‌دانند، ولی این مطلب را نباید از ذهن دور کرد که بادگیر موتور سیکلت یا همان طلق موتور که بر روی موتور سیکلت وصل می‌شود، می‌تواند از برخورد باد‌های گرم تابستان به صورت و بدن شما جلوگیری کند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: خیلی از موتور سواران ترجیح میدهند بادگیر موتور سیکلت خود را زمستان‌ها و در فصول سرد سال نصب و در فصل‌های گرم آن را از موتور سیکلت خود جدا کنند. در صورتی که بادگیر موتور سیکلت هم در روز‌های گرم و هم در روز‌های سرد سال کار برد دارد.

او گفت: مهمترین وظیفه طلق و بادگیر موتور سیکلت همانطور که می‌دانیم، جلوگیری از برخورد باد سرد در روز‌های سرد سال و عدم برخورد جریان هوای سرد به قسمت‌های مختلف بدن مانند پیشانی و سر موتور سوار است، اما می‌توان از آن برای جلوگیری از برخود هوای گرم در روز‌های گرم تابستان نیز استفاده کرد.

سرهنگ همه‌خانی ادامه داد: همانطور که برخورد هوای سرد باعث بروز بیماری‌های متعددی می‌شود، برخورد جریان هوای گرم نیز مشکلاتی را برای موتور سوار به همراه دارد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: در روز‌های گرم تابستانی موتور سواری در اتوبان‌هایی با آسفالت داغ میتواند بسیار سخت باشد و برخورد جریانات هوای گرم در طولانی مدت می‌تواند باعث سرگیجه، حالت تهوع و بی حالی شود که با نصب این طلق می‌توان تا حدود زیادی از بروز این حالات جلوگیری کرد.

او افزود: همچنین از دیگر مزیت‌های استفاده از طلق، عدم بر برخورد تشعشعات مستقیم نور خورشید به پوست موتور سوار و کاهش سوختگی آن، محافظت از چشم در برابر حشرات، وارد نشدن میزان زیادی از ذرات معلق در هوا و در نتیجه همه این موارد کاهش تصادفات است که باعث کاهش هوشیاری موتور سوار و در نهایت منجر به تصادف می‌شود.

سرهنگ همه‌خانی گفت: طلق و بادگیر موتور سیکلت از برخورد هوای گرم به بدن شما جلوگیری کرده و باعث میشود سوختگی پوستتان کمتر شده و به میزان کمتری بادگرم را احساس کنید.

او گفت: نصب طلق و بادگیر موتور سیکلت به دلیل مقاومت در برابر باد و جریانات هوا، به خودی خود باعث کاهش سرعت موتور سیکلت می‌شود. این کار شاید در ابتدا شما را از نصب طلق پشیمان کند، اما باید این را در نظر داشته باشید که اکثر موتور سوار ها، فراموش می‌کنند که سرعت بالا نیز خود باعث بروز حادثه می‌شود و برخی از راکبین نمی‌توانند موتورسیکلت خود را کنترل کنند.

سرهنگ همه خانی بیان کرد: پس نصب طلق و بادگیر باعث می‌شود که شما نتوانید بیش از حد با موتور سیکلت خود تند بروید و از بروز تصادفات جلوگیری می‌کنید.

او گفت: پس می‌توان با نصب یک طلق ساده از بروز تصادفات رانندگی جلوگیری کرد.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا