مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

طراحی کلاه کاسکت جدید موتورسیکلت با فناوری پیشرفته

به گزارش موتورسیکلت نیوز، مدیر مجموعه فناور جنرال تک، این کلاه کاسکت ایمنی هوشمند خنک کننده وگرم کننده را دارای قابلیت‌های خاص طراحی بسیار سبک دانست و گفت: این دستاورد جدید عملی نتیجه تلاش گروهی از پژوهشگران با مجموعه قابلیت خاص همراه با وزن سبک روی هر کلاه ایمنی قابل نصب است.
محمدرضا اشکبوسی، جلوگیری از حرکت نمایشی دور ۳۶۰ درجه و تک چرخ زدن را از مهمترین قابلیت‌های این دستاورد دانست و افزود: کلاه کاسکت ضد نقض ایمنی به گونه‌ای طراحی شده که از اقدام خطرساز سوارشدن دو یا تعداد بیشتر سرنشین روی موتورسیکلت و از هر گونه اقدام راننده برای افزایش شتاب و دور موتور جلوگیری می‌کند.
سهیل سعید پور از پژوهشگران ساخت این کلاه گفت: استفاده از این کلاه ایمنی با فناوری پیشرفته از دزدی موتور جلوگیری کرده بطوریکه هر موتورسیکلت با کلاه مخصوص راکب روشن می‌شود همچنین درصورتی که دو سرنشین روی موتور نشسته باشند، اگر دو سرنشین کلاه ایمنی داشته باشند موتور روشن می‌شود.
محمد جواد جعفری از دیگر پژوهشگران این طرح هم گفت: در طراحی کلاه ضد نقض ایمنی موتورسیکلت از فناوری خنک کنندگی و گرم کنندگی استفاده شده است.
علیرضا اشکبوسی مدیر اجرایی مجموعه جنرال تک گفت: تجاری سازی این محصول نیازمند همکاری راهنمایی ورانندگی و کارخانه‌های تولید کلاه کاسکت است.
کلاه کاسکت ضد نقض ایمنی موتور سیکلت علاوه بر دریافت رتبه نخست جشنواره خوارزمی در جشنواره اختراعات mte۲۰۲۰ عنوان و جایزه اختراع شایسته سال به میزبانی مالزی را در بهمن سال گذشته به خود اختصاص داد.
گروه پژوهشی جنرال تک با هدف ارائه ایده‌های نوین در تلاش برای ساخت طرح‌های مختلف با فناوری‌های پیشرفته روز دنیا است و در بیشتر جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها رتبه کسب کرده است.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا