مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسی وضعیت بازار داخلی موتورسیکلت ژاپن در ژوئن 2020/ برند هاسکوارنا در ژاپن به سرعت در حال رشد است

به گزارش موتورسیکلت نیوز، وزارت محیط زیست ژاپن اعلام كرد كه استانداردهای جدید تولید گازهای گلخانه ای را با تولیدكنندگان خودرو و موتورسیكلت مورد بحث قرار داده است و نتیجه گرفته است كه اتخاذ استانداردهای محلی مختلف به دلیل ماهیت جهانی این صنعت منطقی نیست.

هیرویوکی یاناگی، مدیر اجرایی یاماها گفت:

از سال 2020، توسعه محصول بسیار سخت خواهد بود. کنترل ابزار پیچیده تر می شود و هزینه ها بالا می رود.

ژاپن نیز مانند سایر کشورها در سراسر جهان، استانداردهای تولید گازهای گلخانه ای اتحادیه اروپا را به عنوان پایه و اساس خود به تصویب رسانده است. این مقررات فقط به عنوان محدودیت آلاینده ها در اگزوز آغاز شده است، اما نسخه چهارم که در پاییز به مرحله اجرا در می آید، به سیستم هایی نیاز دارد تا اطمینان حاصل کند که موتورها حداقل برای 20،000 کیلومتر (12427 مایل) به طور تمیز کار می کنند. این امر به پاکسازی مدل هایی مانند سری Z هوندا و Little Cub کمک می کند.

اوسامو سوزوکی، رئیس 87 ساله این شرکت، در هنگام ارائه درآمد ماه مه گفت:

دوچرخه 100 سی سی تا 50 سی سی احتمالاً دیگر تولید نشود و 125 سی سی تا 150 سی سی احتمالاً به تعداد پایین خواهد رسید.

وضعیت بازار داخلی موتورسیکلت ژاپن در نیمه اول2020

بازار موتورسیکلت ژاپن در برابر بحران کوئید19 مقاوم است و پس از سقوط عمیق گزارش شده در ماه مه، فروش در ماه ژوئن دوباره رشد کرد و به لطف تأثیر مثبت اقدامات دولت در حمایت از اقتصاد، 5.1درصد رشد نسبت به سال قبل به دست آورد. نیمه اول سال 2020 (شش ماهه اول) فروش 179.457 دستگاه بوده که 6.1٪ کاهش نسبت به 2019 داشته است.

بازار داخلی موتورسیکلت های ژاپن در سه ماهه اول سال 2020 نسبت به سال گذشته 3.2 درصد کاهش داشته است. قابل ذکر است که به دنبال کاهش شدید (-13.2٪) در ماه ژانویه، بازار طی دو ماه بعدی تا حدی بهبود یافت و در سه ماهه اول با 84.558 فروش (-3.0٪) پایان یافت.

همان طور که گفته شد، در ماه ژوئن، بازار در مسیری مثبت قرار داشت. میزان فروش موتور سیکلت به 35.369 دستگاه (5.1٪ +) رسید. این نتیجه مثبت با اقدام دولت برای حمایت از مصرف داخلی و مشاغل کوچک و متوسط تحت تأثیر کوئید19 مرتبط است.

وضعیت بازار داخلی موتورسیکلت ژاپن در سال 2019

در سال 2019 بازار داخلی ژاپن با رکورد جدیدی روبرو شد و تنها 382.913 دستگاه فروخت.

در اکتبر سال 2019 نیز مالیات فروش از 8 به 10 درصد افزایش یافت و به همراه تنش‌های تجاری ایجاد شده باعث شد بازا اکتبر افت کند.

گزارش‌ها حاکی از این است که سال گذشته فروش هوندا، 174.679 دستگاه بوده است و در رده دوم نیز یاماها با 79.920 دستگاه و سوم سوزوکی با 61.592 دستگاه و چهارم کاوازاکی با 21.035 دستگاه قرار دارند. این چهار برند ژاپنی 88 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند و 12 درصد دیگر به واردات تعلق دارد.

بیشتر بخوانید:

بحران در صنعت موتورسیکلت ژاپن و بهبود بازار دوچرخه این کشور

چگونه صنعت موتورسیکلت ژاپن پیشرفت کرد؟/ چرا یاماها و هوندا در حالی که رقیب هستند در بازار داخلی با یکدیگر همکاری می کنند؟

زندگی‌نامه سویچیرو هوندا، موسس شرکت هوندا و معروف به هنری فورد ژاپن

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا