مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

لزوم تهیه برنامه جامع برای توسعه صنعتی استان قم/ صادرات موتورسیکلت به عراق

به گزارش موتورسیکلت نیوز، محمود سیجانی، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان به همراه تعدادی از معاونان و همچنین تعدادی از فعالین بخش خصوصی با حضور در مجمع نمایندگان استان گزارشی از آخرین وضعیت صنایع و بازار استان ارائه کرد و گفت: ۲۵۰ واحد تولیدی  استان عمدتا به دلایلی چون فرسودگی ابزار، فقدان نقدینگی و اختلافات حقوقی در وضعیت راکد و نیمه راکد هستند.

رئیس سازمان صمت با اشاره به صادرات سالانه ۲۵۰ میلیون دلاری استان، گفت: صادرات به کشور عراق بیش از ۸۰ درصد از کل حجم صادرات قم را تشکیل می‌دهد.

سیجانی گفت: محصولات شیمیایی، ماشین آلات تجهیزات صنعتی، موتورسیکلت و قطعات مربوطه، کفش ماشینی و دمپایی، مصنوعات چوبی، پوشاک، فرش دستباف و موکت مهمترین کالا‌های صادراتی قم به کشور عراق هستند.
وی با اشاره به برخی چالش‌ها در توسعه صادرات کالا‌ها گفت: شیوع بیماری کرونا و ایجاد برخی محدودیت‌های صادراتی مشکلاتی را برای صادرکنندگان به وجود آورد، اما با تهیه دستورالعمل‌های بهداشتی و بازگشایی مجدد مرزها، صادرات کالا در حال برگشت به وضعیت مطلوب گذشته است.

رئیس سازمان صمت در ادامه به فعالیت دو هزار و ۳۲۰ واحد صنعتی در استان اشاره کرد و گفت: ۲۵۰ واحد راکد و نیمه راکد در استان وجود دارد که عمدتا در تولید محصولات پلاستیکی، کفش و دمپایی، ریخته گری و ذوب فلزات فعالیت می‌کردند.

وی فرسودگی ابزار، اختلاف حقوقی مالکان و کمبود نقدینگی را از جمله عوامل تعطیلی این واحد‌ها دانست و افزود: بازگردانی این واحد‌ها به چرخه تولید، اصلی‌ترین هدف سازمان صمت استان در سال جهش تولید است.
نوسان قیمت برخی کالا‌ها از دیگر موضوعاتی بود که امروز در مجمع نمایندگان استان مورد بررسی قرار گرفت.

امیرآبادی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر لزوم تهیه برنامه جامع برای توسعه صنعتی استان تاکید کرد و گفت: تهیه برنامه‌ای جامع از صنایع در کنار طرح‌های آمایشی کمک بزرگی برای زمینه سازی اشتغال جوانان خواهد بود.

وی تامین برق واحد‌های صنعتی را یکی از اصلی‌ترین نیاز‌های بخش صنعتی استان دانست و گفت: مجمع نمایندگان استان هفته آینده دیداری با وزیر نیرو خواهند داشت و این موضوع را از وزیر محترم نیرو پیگیری و مطالبه خواهند کرد.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا