مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

داشتن گواهی ازدواج و سپر وسط، شرط دولت فیلیپین برای سوار شدن زوج‌ها بر روی موتورسیکلت

به گزارش موتورسیکلت نیوز، وزارت کشور و دولت محلی (DILG) فیلیپین، سرانجام اجازه موتورسواری دونفره را داده است، اما فقط برای زوج های متاهل و با شرط گذاشتن سپر غیرقابل نفوذ در بین آن‌ها. قابل ذکر است که برای موتورسواری، افراد متاهل باید یک کپی از گواهی ازدواج خود ارائه دهند.

سپر محافظ نمونه اولیه ارسال شده توسط Gov. Yap از یک ماده پلاستیکی سخت ساخته شده است که موتورسوار و کسی که بر ترک آن نشسته است را جدا می کند.

دبیر DILG افزود: سپر محافظ باید تا بالای سر ترک سوار بالا رود. همچنین باید دارای دسته هایی باشد که به قطب های آن وصل شده باشد که فرد در هنگام سوار شدن بتواند پشتی گیر را بگیرد.

یک راه حل ساده تر

اما یکی از آژانس های عضو (IATF-EID) پیشنهاد کرد که یک کلاه ایمنی که تمام صورت را بپوشاند کافی است.

کارشناسان ایمنی موتورسیکلت علاوه بر اینکه این طرح را یک هزینه اضافه بر هزینه های دیگر موتورسواران می دانند، قبلاً نیز خاطرنشان کرده اند که ممکن است خطرات اضافی مانند ابتلا به باد را به وجود آورد و باعث شود که موتورسوار کنترل خود را از دست دهد یا در صورت بروز تصادف، موتورسوار را با قطعات تیز مواجه کند. البته بعضی ها می‌گویند پوشش های پلاستیکی مناسب تر است. مسئولان نیز گفته اند که ما این طرح را بررسی کرده ایم و جای نگرانی وجود ندارد.

این موضوع توسط موتورسواران در شبکه های اجتماعی به سوژه طنز تبدیل شد و گفتند: مگر زن و شوهرها در خانه کنار هم نیستند؟

نظر کارشناسان درباره این سپر چیست؟

مل آکوئینو، از اردوگاه آموزشی یاماها گفت:

اساساً، کسی که ترک عقب نشسته همیشه باید کمر موتورسوار را بگیرد. وی در ادامه توضیح داد که به عنوان یک موضوع ایمنی، هم موتورسوار و هم کسی که ترک موتورسیکلت است باید در طول کل موتورسواری به عنوان یک نفر عمل کنند. اگر ترک نشین به موتورسوار تکیه ندهد، ممکن است موتورسیکلت ناپایدار شود و درنهایت منجر شود که سوار کنترل دوچرخ را از دست دهد. اگر ترک سوار با حرکت موتورسوار همکاری نکند، هر حرکت ناگهانی روی کنترل موتورسوار تأثیر می گذارد. زیرا، کسی که ترک موتورسیکلت است تأثیر زیادی روی توزیع وزن موتورسیکلت دارد.

آکوینو در ادامه افزود که تقسیم کننده پلاستیک سخت می تواند به عنوان بادبان عمل کند، هوا را به خود جلب کرده و مقاومت ایجاد می کند و هرگونه وزش ناگهانی باد باعث می شود که موتورسوار کنترل دوچرخ را از دست دهد.

قابل ذکر است که این طرح به دلیل شیوع کرونا مطرح شده و ظاهرا هنوز این محدودیت ها قطعی نشده است.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا