روند طراحی و تولید کلاه کاسکت در کشور بسیار روبه رشد است

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سرهنگ علی همه خانی دراین باره گفت: برابر آمارهای موجود موتورسیکلت سواران درصد قابل توجهی از قربانیان حوادث رانندگی در تهران را به خود اختصاص داده‌اند و در این میان نیز عمده دلیل مرگ این افراد آسیب به سر است. همین موضوع نیز ضرورت استفاده ازکلاه ایمنی برای موتورسیکلت سواران را به خوبی نشان می‌دهد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به برخی گلایه‌ها از کیفیت کلاه ایمنی تصریح کرد: ایمن ترین و استانداردترین کلاه کاسکت مدل های تمام پوشیده یا اصطلاحا full face است که تمام سر و گردن را در بر می‌گیرد و می‌تواند تا حدود ۷۰ درصد آسیب به سر را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر استانداردهای ECE و DOT نشان دهنده میزان کیفیت کلاه کاسکت‌ها است، گفت: موتورسیکلت سواران توجه داشته باشند که باید از خرید کلاه‌ها نامرغوب و بدون گواهینامه‌های استاندارد خودداری کنند. در عین حال سازندگان کلاه کاسکت نیز باید تمامی استانداردها را رعایت کرده و محصول مناسب و با کیفیت را در بازار عرضه کنند.

همه خانی ادامه داد: خوشبختانه روند طراحی و تولید کلاه کاسکت در کشور بسیار روبه رشد است، اما در عین حال از سازندگان کلاه‌های غیر استاندارد زیرزمینی می‌خواهیم و هشدار می‌دهیم که تولیدات خود را متوقف کرده و به چرخه ساخت و تولید کلاه‌های استاندارد روی آورند.

به گفته معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فاتب استفاده از کلاه کاسکت نامرغوب و غیراستاندارد در صدمات و حوادث رانندگی موجب وارد آمدن قطعات نوک تیز در سر و دیگر اعضای اطراف گردن و نواحی آن شده و این صدمات می‌تواند تا پایان عمر مصدوم را دچار آسیب‌های غیرقابل جبران کند.

زودتر از دیگران از اخبار کارآفرینی باخبر شوید
برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا