مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

روند طراحی و تولید کلاه کاسکت در کشور بسیار روبه رشد است

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سرهنگ علی همه خانی دراین باره گفت: برابر آمارهای موجود موتورسیکلت سواران درصد قابل توجهی از قربانیان حوادث رانندگی در تهران را به خود اختصاص داده‌اند و در این میان نیز عمده دلیل مرگ این افراد آسیب به سر است. همین موضوع نیز ضرورت استفاده ازکلاه ایمنی برای موتورسیکلت سواران را به خوبی نشان می‌دهد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به برخی گلایه‌ها از کیفیت کلاه ایمنی تصریح کرد: ایمن ترین و استانداردترین کلاه کاسکت مدل های تمام پوشیده یا اصطلاحا full face است که تمام سر و گردن را در بر می‌گیرد و می‌تواند تا حدود ۷۰ درصد آسیب به سر را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر استانداردهای ECE و DOT نشان دهنده میزان کیفیت کلاه کاسکت‌ها است، گفت: موتورسیکلت سواران توجه داشته باشند که باید از خرید کلاه‌ها نامرغوب و بدون گواهینامه‌های استاندارد خودداری کنند. در عین حال سازندگان کلاه کاسکت نیز باید تمامی استانداردها را رعایت کرده و محصول مناسب و با کیفیت را در بازار عرضه کنند.

همه خانی ادامه داد: خوشبختانه روند طراحی و تولید کلاه کاسکت در کشور بسیار روبه رشد است، اما در عین حال از سازندگان کلاه‌های غیر استاندارد زیرزمینی می‌خواهیم و هشدار می‌دهیم که تولیدات خود را متوقف کرده و به چرخه ساخت و تولید کلاه‌های استاندارد روی آورند.

به گفته معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فاتب استفاده از کلاه کاسکت نامرغوب و غیراستاندارد در صدمات و حوادث رانندگی موجب وارد آمدن قطعات نوک تیز در سر و دیگر اعضای اطراف گردن و نواحی آن شده و این صدمات می‌تواند تا پایان عمر مصدوم را دچار آسیب‌های غیرقابل جبران کند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا