مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

90 درصد بازار موتورسیکلت هند تا سال 2025 برقی می شود

به گزارش موتورسیکلت نیوز، هند یکی از کشورهای آلوده جهان بوده و خطرات مربوط به محیط زیست برای سلامتی جمعیت آن در حال بدتر شدن است. در حالی که یک سیاست جدید سبز تقریبا تاکنون توسط دولت دست کم گرفته شده است.

از سال گذشته، با هدف کاهش انتشار CO2، دولت اقدامات اولیه ای را در قالب (Think Tank)، به ریاست نخست وزیر نارندرا مودی (Narendra Modi) آغاز می کند. این گروه از متخصصان (از جمله نمایندگان تولید کننده محلی) با توجه به اینکه نزدیک به 60 درصد از مصرف ملی سوخت از صنعت اسکوتر ناشی می شود، سریعترین مسیر را در برقی کردن دیدند.

البته هنوز مشخص نشده است که آیا برنامه ای برای بهبود اساسی زیرساخت های عمومی و خصوصی در سطح کشور برای جابجایی آسان در جاده ها وجود دارد؟

با توجه به اینکه در حال حاضر صنعت اسکوترهای تا 150 سی سی (که بیش از نود درصد بازار فعلی است) نزدیک به 20 میلیون در سال است، درنتیجه برای تبدیل واقعی تولید در 100درصد در طی 5 سال، هزینه بسیار زیادی برای تولید کنندگان محلی خواهد داشت. با نگاهی به ترازنامه های Bajaj Auto و Hero Motor، می دانیم که آنها واقعاً سودآور هستند (سودآورترین شرکت های موتورسیکلت در جهان). به هر حال، هدف دولت سرمایه گذاری های عظیمی را مجبور خواهد کرد و احتمالا دولت بخشی از آن را تحت انواع یارانه ها خواهد داشت. البته اکنون تولیدکنندگان در مرحله مذاکره هستند و به دنبال به حداکثر رساندن سهم دریافت شده از دولت هستند.

در هند متوسط ​​قیمت یک اسکوتر نصف اروپا است. هنگامی که در ژانویه سال 2025 یک مصرف کننده بالقوه دوچرخ به جستجوی محصول جدید بپردازد، بهای تمام شده وسایل نقلیه در مقایسه با قیمت در ژانویه سال 2020 باید 75-125درصد بیشتر باشد و علاوه بر آن، بحث زیرساخت های شارژ، دوام باتری و مسافت طی شده با محصولات الکتریکی نیز برای مصرف کننده مهم است که تا آن موقع چگونه باشد. به عنوان مثال، هوندا اکتیوا 125 (سازگار با BS-VI) حدود 65.000 روپیه پیش بینی می شود.

شاید شخصی بگوید که یک تولید در مقیاس بزرگ معمولاً هزینه ها را کاهش می دهد. با این حال، در واقع ما می توانیم مشاهده کنیم، از آنجا که صنعت در مرحله انتقال از قوانین BS-IV به BS-VI قرار دارد، تحولات و سرمایه گذاری های عظیمی برای آن انجام می شود و واردات لیتیوم که یک شرط ضروری برای EVs است، هزینه باتری را افزایش داده و بیش از 30 درصد از کل هزینه تولید می شود.

در حقیقت در هند 28 شرکت وجود دارد و کل فروش اسکوتر الکتریکی در سال 2019 تعداد 32.400 دستگاه بوده که نسبت به سال 2018 میزان 34 درصد کاهش داشته است.

در واقع، بیش از 95درصد وسایل نقلیه برقی در جاده های هند اسکوترهای برقی کم سرعت (کمتر از 25 کیلومتر در ساعت) هستند که نیازی به ثبت نام و مجوز ندارند. تقریباً همه اسکوترهای برقی برای پایین نگه داشتن قیمت ها با باتری های سرب کار می کنند. با این وجود، خرابی باتری و عمر کم باتری ها علاوه بر یارانه های دولتی به عوامل محدود کننده در فروش تبدیل شده اند.

علاوه بر این، در این کشور ده ها بازیکن e-rickshaw وجود دارد، اما بیشتر آنها مدل های معتبری ارائه نمی دهند و به یارانه دسترسی ندارند.

پیشنهاد می کنیم برای اطلاع بیشتر از صنعت موتورسیکلت هند موارد ذیل را مطالعه کنید.

بررسی و تحلیل وضعیت صنعت موتورسیکلت هند از سال 2018 تا پایان 2020

بررسی وضعیت صنعت موتورسیکلت هند در ژوئن 2020

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا