بعضى از قطعات موتورسیکلت که در ایران توانایى ساخت آن وجود دارد را از چین وارد نکنید
بعضى از قطعات موتورسیکلت که در ایران توانایى ساخت آن وجود دارد را از چین وارد نکنید
نژاديان: اگر در يك كشور و يك صنعت افراد آن فقط به فكر خود باشند، علاوه بر اين كه پيشرفت و توسعه ايجاد نخواهد شد، بلكه بايد منتظر سقوط آن باشيم.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، محمدعلى نژادیان گفت: قطعه اى مانند مخزن سوخت موتورسیکلت (باک) سال ها در ایران با کیفیت مناسب تولید مى شد و به یکباره بعضى مونتاژکنندگان موتورسیکلت به خاطر رقابت از چین وارد کردند. 

وى عنوان کرد: وقتى قطعه اى که مى توانیم در داخل ایران بسازیم و آن را از چین وارد مى کنیم، آیا این موضوع ظلم به تولیدکنندگان قطعات نیست؟ آیا مخزن سوخت طرح هوندا (CDI) نیز تحت لیسانس است که کارخانه مادر اجازه داخلى سازى به شما ندهد؟ آیا امکان تولید بعضى از قطعات بدنه، قطعات فلزى، لاستیکى و پلاستیکى در ایران وجود ندارد؟ آیا اخلاق حرفه اى این است که به هر قیمت که شده، چراغ یک واحد تولیدى همکار را که مى توانیم روشن نگه داریم، خاموش کنیم؟

مدیرمسئول نشریه صنعت موتورسیکلت در نهایت از همه مونتاژکنندگان موتورسیکلت درخواست کرد که حداقل به خاطر کارگران و خانواده هاى آنها در این روزهاى سخت، دست به دست یکدیگر دهند و از امروز در واردات خود تجدید نظر کنند.

در ادامه لیست قسمتى از قطعات موتورسیکلت وارد شده به ایران که توسط خبرگزارى قوه قضائیه (میزان) منتشر شده است، مشاهده مى کنید.

  • خبرنگار : محمدعلى نژاديان
  • منبع خبر : موتورسيكلت نيوز