مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

موتورسيكلت برقى كه به دنبال شكستن ركورد سرعت جهان است

به گزارش موتورسيكلت نيوز، Voxan به تازگی از جدیدترین موتورسیکلت برقی خود یعنی Voxan Wattman رونمایی کرده است و این به هیچ وجه e-moto معمولی نیست. این یک دوچرخ بسیار سریع است که به منظور دستیابی به رکورد جهانی سریعترین موتورسیکلت برقی ساخته شده است.

باتری اين موتورسيكلت 15.9 کیلو وات ساعت و ١٤٠ كيلوگرم است. جالب است که تقریباً همان ظرفیت موجود در اکثر موتورسیکلت های برقی استاندارد است. به عنوان مثال، هارلی دیویدسون LiveWire دارای باتری 15.5 کیلو وات ساعت است. با این حال تفاوت اصلی این است که باتری Voxan Wattman به گونه‌ای طراحی شده است که بیشتر انرژی خود را تنها در چند دقیقه تخلیه کند، بر خلاف اکثر موتورسيكلت هاى خیابانى برقی که می توانند همزمان چند ساعت حركت داشته باشند.

همانطور که می توانید تصور کنید، ایجاد قدرت بسیار زیاد در این مدت کوتاه گرمای اضافی ایجاد می کند.

Voxan Wattman از روش خلاقانه تر و کاملاً غیر متعارف براى خنک کننده استفاده می کند: یخ خشک. CO2 یخ زده در یک مخزن در داخل دوچرخ نگهداری می شود و به بیرون کشیدن گرما از موتور و باتری کمک می کند.

این تیم قصد دارد به حداکثر سرعت، حداقل 330 کیلومتر در ساعت (205 مایل در ساعت) برسد و همزمان رکورد قبلی 327 کیلومتر در ساعت (203.1 مایل در ساعت) را که در سال 2019 توسط موتورسوار ژاپنی Ryuji Tsuruta كه سوار بر موتورسیکلت برقی Motibec بود را بشکند.

محاسبات و پیکربندی های آیرودینامیکی و همچنین یک بستر بسیار پایدار، همه باید با هم همکاری کنند تا این طرح ممکن شود.

فرنك بالدت مدير فنى وكسان گفت:

به دلایل مختلف هیچ ترمز جلو وجود ندارد.

ونتوری، شرکت مادر Voxan، در دانشگاه ایالتی اوهایو با شرکت فرعی ونتوری آمریکای شمالی مشورت کرد. در آنجا، دانشجویان مهندسی به ساخت باتری کمک کردند که امیدوارم در آب بندی یک رکورد جهانی جدید برای Voxan کمک کند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا