مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

توجه به رشته موتورسواری موجب کاهش حوادث می‌شود

به گزارش موتورسيكلت نيوز، ابراهیم جوانمردی روز سه شنبه اظهار داشت: هیات استان یکی از هیات های فعال در کشور بوده و در طول چند سال اخیر با همدلی و وحدت هیات های شهرستانی، عنوان برترین هیات استانی را به خود اختصاص دادیم.

وی افزود: با توجه به اینکه اتومبیلرانی و موتورسواری یکی از رشته های مهیج و پرطرفدار است و خوزستان پتانسیل بالایی در این رشته دارد باید در مرکز استان یک پیست استاندارد و چند منظوره احداث شود.

خوزستان نیازمند یک پیست چندمنظوره اتومبیلرانی  و موتورسواری است

جوانمردی گفت: در سال های گذشته پیگیری های زیادی در این خصوص انجام دادیم همچنین در سال ۹۸ طرح و نقشه این پیست را به اداره کل ورزش و جوانان ارائه دادیم که امیدواریم هر چه زودتر اعتبار این طرح مشخص شود تا بتوانیم پس از سال ها شاهد یک پیست مناسب در استان باشیم.

وی ادامه داد: ما جوانان مستعد زیادی در استان داریم که علاقه بسیاری به این رشته دارند لذا باید زیرساخت کار را فراهم کرد تا هیجان آنها به خوبی تخلیه شود. قطعا اگر پیست مناسبی داشته باشیم سالانه میزبان چندین مسابقه اتومبیلرانی و موتورسواری در استان خواهیم بود حتی می توانیم مسابقات بین المللی برگزار کنیم.

رییس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری خوزستان با بیان اینکه احداث پیست چندمنظوره استان نیازمند ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار است گفت: در این پیست، رشته‌هایی همچون دریفت، کارتینگ، اسلالوم، سرعت ، موتور ریس و موتور کراس فعالیت می کنند همچنین در این طرح سکوی تماشاگران، خوابگاه و تشکیلات اداری در نظر گرفته شده تا از همه چیز کامل باشد.

هر ۳۰ دقیقه یک نفر براثر تصادف جان می‌دهد

وی گفت: در ایران متاسفانه هر ۳۰ دقیقه یک نفر بر اثر تصادف جاده ای جان خود را از دست می دهد و هر ۹۰ ثانیه یک نفر مجروح می شود که لزوم اهمیت به این رشته را پررنگ تر می کند. هیات اتومبیلرانی استان می تواند در فرهنگ عمومی رانندگی نقش مهمی ایفا کند همچنین می توانیم از طریق آموزش‌های لازم به شهروندان نقش موثری در کاهش تصادفات داشته باشیم.

جوانمردی افزود: آموزش نقش مهم و موثری در اتومبیلرانی و موتورسواری دارد و به فرهنگ صحیح رانندگی کردن کمک می کند، علت ۷۰ درصد تصادفات جاده ای، عامل انسانی بوده همچنین ۱۵ درصد به جاده و ۱۵ درصد به نقص فنی در اتومبیل مربوط است که با برنامه ریزی صحیح می توان آمار مرگ و میر را کاهش داد. نیاز امروز استان یک پیست چند منظوره است و همه مسئولان استان باید در این خصوص به ما کمک کنند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا