مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

فرصت ویژه به موتورسیکلت‌های فاقد بیمه شخص ثالث

به گزارش موتورسيكلت نيوز، سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی در گفتگو با شبکه خبر گفت: در سطح کشور ۲۵ میلیون خودرو داریم که ۲۳ میلیون خودرو بیمه هستند و ۱۱ میلیون موتورسیکلت هم هستند که حدود ۲ میلیون دستگاه آن بیمه دارند و ۹ میلیون دستگاه بیمه نیستند.

سلیمانی با بیان این که هر سال بر تعداد خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها اضافه می‌شود افزود: یکی از عوامل بیمه نکردن وسیله نقلیه ناآگاهی از قانون، عدم فرهنگ سازی و ناآشنایی با تبعات حوادثی است که ممکن است رخ دهد است.

او با اشاره به این که با برنامه ریزی‌ها و جریمه‌هایی که اعلام شد که صورت گرفته امسال نسبت به سال گذشته موتورسیکلت‌های بیشتر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند گفت: امسال اعلام کردیم که از اول تیرماه امسال (۱۳۹۹) تا آخر شهریور ماه تمام صاحبان موتور سیکلت‌ها می‌توانند وسیله شان را بیمه کنند بدون این که جریمه‌ای بابت عدم بیمه شدگی سال‌های گذشته پرداخت کنند.

سلیمانی با بیان این که این فرصتی طلایی برای صاحبان موتورسیکلت هاست گفت: بیمه شخص ثالث طبق قانون اجباری است گذشته از جریمه‌های معمول اگر فردی تصادفی کند و موجب جرح یا فوت کسی یا خود شود تمام هزینه‌ها را باید خودش پرداخت کند و می‌دانید که دیه یک نفر در ماه‌های حرام ۴۴۰ میلیون تومان است و کسی که توان پرداخت نداشته باشد تبعات کیفری برایش دارد. 

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: خودرو‌ها همه تقریبا بیمه هستند آن ۲ میلیون دستگاه هم که بیمه ندارند در حال شناسایی هستیم تا ببینیم علت بیمه نبودنشان چیست احتمال دارد بعضی از خودرو‌ها توقیفی باشند و یا مستهلک باشند و یا در روستا‌ها باشند و آنجا تردد می‌کنند که درصد شناسایی شان هستیم تا بیمه شوند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا