مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسی آیین نامه شماره 22 سازمان ملل متحد درباره قوانین و استانداردهای کلاه ایمنی موتورسیکلت

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از UNECE، مقررات شماره 22 سازمان ملل متحد از زمان تدوین به طور دوره ای به روز شده است تا منعکس کننده پیشرفت در تحقیقات فنی، پزشکی و مواد باشد. این آیین نامه شرایط یکنواختی را برای تأیید کلاه ایمنی برای رانندگان و مسافران موتورسیکلت فراهم می کند.

طبق آمار درج شده در این دفترچه موتورسواران 26 برابر بیشتر از رانندگان خودروهای سواری در تصادف جان خود را از دست می دهند. پوشیدن کلاه ایمنی مناسب ، احتمال زنده ماندن آنها را تا 42 درصد بهبود می بخشد و به جلوگیری از 69 درصد از آسیب دیدگی موتورسواران کمک می کند.

کلاه ایمنی موتورسیکلت به گونه ای طراحی شده است که خطرات انواع آسیب دیدگی سر را به حداقل برساند و استانداردها و آیین نامه های کلاه ایمنی برای آزمایش اثربخشی کلاه ایمنی برای محافظت ساخته شده است.

ماده شماره 3 اعلامیه جهانی حقوق بشر سازمان ملل متحد چنین اظهار می دارد:

همه حق زندگی، آزادی و امنیت شخصی را دارند.

در نتیجه با این تعریف، کار سازمان ملل متحد با هدف حفظ زندگی انسان ها انجام می شود و بنابراین همواره استفاده از بهترین کلاه های ایمنی موجود را ترغیب می کند که از سطح بالایی از محافظت برخوردار باشند.

برای دریافت دفترچه قوانین و استانداردهای کلاه ایمنی موتورسیکلت اینجا را کلیک کنید

برای دریافت راهنمای انتخاب یک کلاه ایمنی خوب موتورسواری اینجا را کلیک کنید

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا