مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

جلسه مهم مجمع جهانی سازمان ملل متحد و انجمن جهانی صنعت موتورسیکلت برای استاندارد جدید موتورسیکلت ها

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از IMMA، هنگامی که صحبت از ترمز موتورسیکلت می شود، مقررات شماره 78 و مقررات فنی جهانی (GTR) شماره 3 نقش اساسی بین المللی را ایفا می کند. زیرا در سازمان های دولتی در سراسر جهان به طور گسترده ای تصویب و اعمال می شوند. بنابراین، منطقی است که هر دو آیین نامه به طور مداوم با آخرین تحولات ایمنی به روز شده و این که دو سند حقوقی با الزامات قانونی هماهنگ باشند.

دامنه این اصلاحات شامل معیارهای ایمنی الکترومغناطیسی برای سیستم ترمز ضد قفل (ABS) است و الزامات عملکرد ABS را گسترش می دهد تا شامل وسایل نقلیه سه چرخ نیز شود. همچنین معرفی نسخه های یکسان برای سیگنال توقف اضطراری و در صورت وجود، مشخص کردن وسایل و شرایط برای غیرفعال کردن ABS است.

پیشنهادات اصلاحات از طریق همکاری گسترده به رهبری کارشناسان ایتالیا و انجمن جهانی صنعت موتورسیکلت (IMMA)، با اعضای گروه کاری UNECE در مورد وسایل نقلیه خودکار/ مستقل (GRVA) تهیه شده است.

قابل ذکر است که کمیسیون اقتصادی ملل متحد برای اروپا (UNECE) در سال 1947 توسط ECOSOC تأسیس شد. این یکی از پنج کمیسیون منطقه ای سازمان ملل است.

همچنین منشور سازمان ملل متحد در سال 1945، ECOSOC را به عنوان یکی از شش ارگان اصلی سازمان ملل متحد تأسیس کرد که در واقع افراد و موضوعات را گرد هم می آورد تا اقدامات جمعی را برای جهانی پایدار پیش ببرد.

آقای آنتونیو اراریو، رئیس WP.29 گفت:

تصویب اصلاحات در سیستم های ترمز موتورسیکلت، با GTR شماره 3 و آیین نامه شماره 78 سازمان ملل نمونه ای عالی از هماهنگی جهانی الزامات ایمنی وسایل نقلیه، کمک به ایجاد بالاترین استانداردهای ایمنی جهانی، رفع موانع تجاری و امکان بیشتر کردن مقیاس های اقتصادی برای تولید کنندگان است. من به ویژه از همکاری کارشناسان GRVA از کانادا، انگلستان و هلند قدردانی می کنم.

آقای پاسکال د جونگ، رئیس کمیته ایمنی وسایل نقلیه IMMA گفت:

GTR شماره 3 و آیین نامه شماره 78 سازمان ملل حاوی شدیدترین شرایط آزمایش در جهان برای سیستم ترمز موتورسیکلت است و بنابراین باید به طور جهانی اعمال شود. این نقطه عطف با توجه به تأیید نوع و صدور گواهینامه وسایل نقلیه مجهز به جدیدترین پیشرفت های سیستم ترمز موتورسیکلت، شفافیت قابل توجهی را برای تولیدکنندگان ایجاد می کند.

WP.29 سازمان ملل سه بار در سال در ژنو برگزار می شود و بر تدوین مقررات فنی جهانی نظارت دارد و موضوعات ترمز خودرو توسط کارگروه وسایل نقلیه خودکار/ مستقل (GRVA) اداره می شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره WP.29 لطفا اینجا را کلیک کنید

برای اطلاعات بیشتر درباره IMMA لطفا اینجا را کلیک کنید

برای اطلاعات بیشتر درباره ECOSOC لطفا اینجا را کلیک کنید

برای اطلاعات بیشتر درباره UNECE لطفا اینجا را کلیک کنید

برای اطلاعات بیشتر درباره GRVA لطفا اینجا را کلیک کنید

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا