مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سازمان بازرسى به كمك كارآفرينان آمد/ دليل رشوه دادن بعضى از فعالان اقتصادى

به گزارش موتورسيكلت نيوز، گفت‌وگوی تلویزیونی آیت الله رییسی، رییس قوه قضاييه با مردم، ديشب مورخ دوم تیرماه و در دومین روز از هفته قوه قضاییه، از شبکه یک سیما برگزار شد.

وى در بخشى از سخنان خود گفت: در سفرهای استانى یکی از نشست‌ها با فعالان اقتصادی است و حرف‌های آنها را می‌شنوم. پیچیدگی نظام اداری فعال اقتصادی را مجبور به رشوه دادن می‌کند. باید بروکراسی اداری را کنار بگذاریم و یک نظام چابک داشته باشیم و امضاهای طلایی باید نظارت شود.

رييس قوه قضاييه افزود: در سازمان بازرسی دفتر حمایت از سرمایه گذاران و کارافرینان را تاسیس کردیم که اگر کارآفرین در سیستم رفت و کارش به مشکل خورد این دفتر موظف است ببیند مانع کار کجاست و برای حل آن اقدام کند.

آیت‌الله رییسی به مانع‌تراشی‌ها برای صدور مجوز و توسعه رقابت به بهانه اشباع بازار اشاره كرد و گفت: زمینه رقابت باید در جامعه فراهم شود. اینکه مجوزها در انحصار افراد باشد قطعا خلاف قانون است و در هر بخشی که این انحصار وجود دارد باید با آن برخورد شود.

رئیس قوه قضاییه در پاسخ به سوالی در مورد سوت زنی و حمایت از خبرنگاران و اصحاب رسانه در این باره گفت: بعد از پخش بعضی گزارش‌ها و مستندات گاهی فردای آن روز می‌گویم پیگیری کنید. اگر کسی متوجه خلافی شد و به مسئول مربوطه اعلام کرد باید مورد تشویق قرار بگیرد. خبرنگار، اصحاب رسانه یا هر فرد مسولی که فساد و نارسایی را به مسئول مربوطه اعلام کند مطمئن باشد در امان است ولى افراد تهمت نزنند و شایعه پراکنی نکنند.

رئیس قوه قضاییه اظهار كرد: نوسانات بازار پرونده‌های دستگاه قضایی را افزایش می‌دهد. در ستاد پیشگیری از وقوع جرم به دولت تاکید کردم آثار تصمیمات اقتصادی بلافاصله پس از تصمیم در کف بازار است. بخشی از این آثار وارد قوه قضاییه می‌شود و بخشی دیگر عوارض اجتماعی به دنبال دارد. باید زمینه‌های فساد که موجب تولید پرونده می‌شوند مسدود شوند؛ که اگر اصلاح نشوند هر روز شاهد 123میلیارد و 3 هزار میلیارد و 10هزار میلیارد و … هستیم.

رییس دستگاه قضا گفت: مدیران در هر حوزه، مرزبانی آن حوزه را برعهده دارند. ترک فعل‌ها باید مورد توجه باشد. اگر کسانی زمینه فساد را با انجام ندادن وظایف قانونی فراهم کردند، باید تحت تعقیب قرار بگیرند. قصورها و تقصیرها از ناحیه مدیران و مسئولان از حوزه وظایفشان حتما قابل تعقیب است.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا