مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

گواهینامه استاندارد تأیید نوع و تطابق تولید موتورسیکلت چیست؟

به گزارش موتورسیکلت نیوز، به نقل از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران هر وسیله نقلیه برای تولید نیاز به اخذ مجوزهایی دارد که در ادامه با موارد مهمی از آن آشنا خواهید شد.

صدور گواهینامه استاندارد تایید نوع ( Type Approval )

تایید نوع رویه‌ای است که بر اساس آن مرجع تایید، گواهی می‌دهد نوعی از وسیله نقلیه، سیستم، قطعه یا مجموعه فنی مجزا، الزامات فنی و مقررات اجرایی مربوط به استاندارد ملی مرجع به شماره ۶۹۲۴ (۲۰۰۷/۴۶/EC) یا استانداردهای جداگانه مربوطه را برآورده می‌سازد.

هـدف از تائید نوع خودرو، حصول اطمینان از رعایت ویژگی‌های ایمنی، زیست محیطی و عملکردی در طراحی و ساخت آن است.

صدور گواهینامه استاندارد تطابق تولید (COP)

تطابق تولید، قابلیت تولید مداوم محصولات مطابق مشخصات، ویژگی‌های ایمنی و عملکردی و الزامات کیفی و علامت‌گذاری در تایید نوع است. تائید نوع و تطابق تولید با انجام آزمون‌ها، بررسی و تحلیل مدارک و گزارشات آزمون‌ها و همچنین بازرسی‌های ادواری از فرآیندهای خط تولید صورت می‌گیرد.

در حاضر کلیه خودروها، موتورسیکلت‌ها، ماشین‌آلات راه‌سازی و کشاورزی وارداتی و ساخت داخل به ترتیب جهت اخذ مجوز ثبت سفارش و تولید و شماره‌گذاری، نیازمند ارزیابی توسط بازرس شخص ثالث ذیصلاح و احراز آن برآورده ساختن الزامات مربوطه می‌باشند.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به عنوان بزرگ ترین شرکت بازرسی ایران در کلیه حوزه‌های انجام تایید نوع و تطابق تولید خودرو، ماشین آلات کشاورزی و راه‌سازی و موتورسیکلت دارای تائید صلاحیت از مرکز ملی تائید صلاحیت ایران بوده و ازجمله فعال‌ترین شرکت‌های بازرسی است.

خدمت آن در خصوص انجام تایید نوع و تطابق تولید خودرو، ماشین آلات کشاورزی و راه‌سازی و موتورسیکلت می باشد و شامل تمامی ماشین‌آلات و خودروهای سبک و نیمه سنگین و سنگین و موتورسیکلت اعم از:

– وارداتی که به‌صورت CBU وارد می شوند
– تولید داخل که طراحی آن‌ها منشاء داخلی یا خارجی دارد
– تولید داخل که از قبل تولید می‌شده اند و در طراحی آن‌ها تغییراتی ایجاد شده که تاثیر مستقیم روی عملکرد و ایمنی آن‌ها دارد

مراجع الزامی جهت اخذ تایید نوع استاندارد ملی ایران به شماره ۶۹۲۴ در رابطه با خودروهای سبک و سنگین و تریل‌ها و استاندارد ملی ایران به شماره ۱۳۲۵۹ در رابطه با ماشین آلات کشاورزی و جنگل داری است و دستورالعمل صدور گواهینامه استاندارد تایید نوع و تطابق تولید خودروهای تولید داخل سازمان ملی استاندارد ایران است.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا