مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

استاندارد موتورسیکلت‌هاى گازسوز تدوین می‌شود

به گزارش موتورسيكلت نيوز، «محمدحسین باقری» امروز (پنجشنبه)، با بیان اینکه تا کنون ۵۷ هزار و ۵۹۰ نفر در سامانه وزارت نفت برای تبدیل رایگان خودروهای عمومی ثبت نام کرده‌اند، ‌گفت: از این تعداد چهار هزار و ۶ نفر نوبت گرفته‌اند و دو هزار و ۷۷۹ نفر نیز در فرآیند نوبت‌گیری هستند.

باقری افزود: این آمار نشان می‌دهد که فقط ۶ هزار و ۸۰۰ نفر از ثبت‌نامی‌ها مربوط به خودروهای عمومی بوده که مشمول طرح وام بلاعوض برای تبدیل هستند.

وی در مورد آخرین وضعیت احداث جایگاه‌های کوچک مقیاس سی.ان.جی در تهران نیز تاکید کرد: هنوز اقدام عملی صورت نگرفته و منتظر تامین زمین و محل مناسب از سوی شهرداری‌ها، ‌وزارت کشور و سایر ارگان‌هایی هستیم که به نوعی در کلانشهر تهران، زمین در اختیار دارند.

باقری مکان مناسب برای احداث این جایگاه‌ها را میادین میوه و تره بار و پایانه‌های مسافری اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی دانست و افزود: با احداث جایگاه‌های کوچک مقیاس، ‌تاکسی‌ها و وانت‌بارها در زمانی که منتظر بار و یا مسافر هستند می‌توانند در همان مکان سوخت‌گیری خود را انجام دهند و در زمان صرفه‌جویی کنند.

به گفته سرپرست طرح‌های سی.ان.جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، پراکندگی جایگاه سی.ان.جی در مرکز و شمال شهر تهران کم است، اما به دلیل قیمت زمین در این مناطق، ‌توسعه به کندی انجام می‌شود، در حالی که اگر زمین تامین شود سرمایه‌گذاران آمادگی احداث جایگاه را دارند.

وی در مورد گازسوز کردن موتورسیکلت‌ها نیز گفت: با سازمان ملی استاندارد در مورد تدوین استاندارد این موضوع همکاری می‌کنیم. اگرچه در حال حاضر این استاندارد برای کارخانه‌های موتورساز وجود دارد، اما در تلاشیم تبدیل کارگاهی موتورهایی که اکنون در حال تردد هستند نیز با همین استاندارد و زیر نظر موتورسازان انجام شود.

سال گذشته نيز نيره پيروزبخت با تأکید بر اینکه خودروهایی که در کارخانه دوگانه‌سوز هستند ازنظر استاندارد مشکلی ندارند، تصریح کرد: در دنیا استانداردی برای تبدیل کارگاهی خودروهای بنزینی به گازسوز وجود ندارد، بنابراین سازمان ملی استاندارد برای این موضوع کار پژوهشی انجام می‌دهد و استاندارد این بخش در حال تدوین است.

وی بابیان اینکه جلسه کمیسیون نهایی این استاندارد برگزار شده، تصریح کرد: نبود استاندارد مشخص در این زمینه موجب نگرانی نیست چراکه تاکنون این تبدیل کارگاهی بر اساس رویه وزارت نفت انجام‌شده اما خطری در این زمینه وجود نداشته و تاکنون شاهد انفجاری نبودیم اما برای سروسامان دادن به این کار تهیه استاندارد در دستور کار قرارگرفته و بعد از اجرای آن دریافت کارت سوخت منوط به ارائه گواهی استاندارد خواهد بود.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا