مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

اختراع جديد براى کاهش مصرف سوخت فسیلی

به گزارش موتورسيكلت نيوز، مهدی موسوی‌نژادیان ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به این اختراع ثبت شده و دارای استاندارد تأیید شده خود گفت: سال ۹۱ اختراعی را ثبت کردم که در کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی در خودرو، موتورسیکلت و کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی، مؤثر است.

او با بیان اینکه زمینه کاری تکنولوژی کاهش مصرف سوخت و آلاینده‌ها، از سال ۸۸ آغاز شد و سال ۹۱ اختراع مورد نظر ثبت شد، گفت: این تکنولوژی امکان بهسوزی احتراق را فراهم کرده و بین ۱۰ تا ۱۵ درصد میزان مصرف سوخت را در وسایل نقلیه و صنایع فراهم می‌کند.

این مخترع ادامه داد: این تکنولوژی به عنوان یک محصول دانش بنیان و با نام “تریپل ای” در جهان نظیر ندارد و همین موضوع موجب بروز مشکلاتی بر سرراه ثبت اختراع و دریافت استاندارد و عرضه محصول را فراهم کرده است.

او با بیان اینکه، موضوع اختراع، به دلایلی در جامعه ایرانی به یک حوزه زرد تبدیل شده است، گفت: کاری که ما مدعی انجام آن هستیم، در واقع اختراع یک تکنولوژِی‌ست که امتحان خود را روی وسایل نقلیه موتوری و در صنایعی نظیر سیمان و کاشی، پس داده است.

مهر تأیید استاندارد بر تکنولوژی کاهش مصرف سوخت

این مخترع ادامه داد: من هم قبول دارم که آنچه ما ادعا و آن را اثبات کردیم، قابل باور نیست اما تمام آزمایش‌ها آن را اثبات می‌کند و خوشبختانه، استاندارد هم با تاییدش بر آن صحه گذاشته است.

وی با بیان اینکه اخیراً آزمایشگاه همکار سازمان ملی استاندارد، رسماً تأثیرگذاری تکنولوژی اختراع شده در زمینه کاهش مصرف سوخت و آلاینده‌ها را تأیید کرده است.

موسوی‌نژادیان با اشاره به اینکه در مسیر ارائه این اختراع به صنایع خودروسازی بزرگ کشور، مرارت‌های فراوانی را متحمل شده و از سوی رئیس وقت سازمان حفاظت محیط زیست نیز مورد بی‌توجهی و بی مهری فراوان قرار گرفته است، گفت: باور کنیم که امروز دغدغه لازم و مؤثر برای کاهش مصرف سوخت در خودروها و صنایع که عامل اصلی آلودگی محیط و تحمیل کننده هزینه‌های سنگین به جامعه است، وجود ندارد.

سایپا و ایران خودرو بدترین رفتارها را داشتند

وی در پاسخ به سوالى در خصوص عدم ارائه این اختراع به شرکت‌های خودروسازی داخلی نیز گفت: بدترین رفتارها و تمسخرها را ایران خودرو و سایپا داشتند در حالی که حتی هزینه تست کردن این اختراع را نیز پرداخت کردیم.

این مخترع ادامه داد: نتیجه تست این اختراع حدود نیم ساعت است اما انها پس از چند روز جواب منفی به ما دادند که این حرکت جای تعجب و شگفتی دارد.

او با اشاره به اینکه شرکت سایپا برای تولید خودروی تیبا، بیش از ۶ میلیون یورو هزینه بهسازی موتور پراید کرد، گفت: این اقدام با پیش بینی یک فیلتر هوای ۲ هزار و ۴۰۰ تومانی، امکان پذیر بود.

موسوی‌نژادیان با تصریح اینکه تکنولوژی کاهش دهنده مصرف سوخت و آلاینده‌ها، هیچ هزینه‌ای به صنایع تحمیل نخواهد کرد، گفت: برای بهره گیری از این تکنولوژی نیازی به تغییر در قطعات خودرو یا سیستم احتراق صنایع وجود ندارد.

این مخترع با بیان اینکه تکنولوژی اختراع شده او در ترکیه و پاکستان نیز آزمایش‌های موفقی را پشت سر گذاشته است، گفت: قبل از شیوع کروناویروس، برای عرضه این تکنولوژی با یک سرمایه گذار اماراتی مذاکراتی شد و در چین هم یک کنسرسیوم راه‌اندازی کردیم.

موسوی‌نژادیان با بیان اینکه ادعاهای نخبگان ایرانی به دلایلی در جهان مسموع نیست، گفت: دلیل این موضوع را علاوه بر تحریم‌های ظالمانه، می‌توان در طرح ادعاهای بزرگ اما نادرست هم جست و جو کرد. وی با تاکید بر اینکه علیرغم بی‌مهری‌ها، حاضر نشده که این تکنولوژی را به کشور دیگری بفروشد، گفت: آنچه در چین هم به دنبال اجرایش هستیم، در قالب یک کنسرسیوم انجام می‌شود.

موسوی‌نژادیان در ادامه با بیان اینکه اکنون برای تولید ماده اولیه محصول دانش‌بنیان “تریپل ای”، ابتدا از گیاه آزولا استفاده شد و اکنون از کمپوست استفاده می‌شود، گفت: یک تن کمپوست امکان تولید ماده اولیه این تکنولوژی را برای مصرف ۱۰ میلیون اتومبیل ۲۰۰۰ سی سی را می‌دهد.

در ادامه رحیمی، مدیرعامل این شرکت نیز گفت: شیوع کروناویروسفرصتی فراهم کرد تا با پیگیری دریافت تاییدیه استاندارد، انجام و این تائیدیه دریافت شود. رحیمی خاطرنشان کرد: این تکنولوژی هم اینک به مرحله تولید و عرضه رسیده و مصرف کنندگان زیادی با تأثیرات آن آشنا هستند.

او اضافه کرد: طی چند سال اخیر، بیش از هزار بار تأثیر این تکنولوژی بر کاهش سوخت در وسایل نقلیه موتوری و بارها تأثیر آن بر کاهش مصرف سوخت و آلاینده‌ها در محیط‌های صنعتی آزمایش شده است.

رحیمی با بیان اینکه علت استقبال نکردن صنایع از این تکنولوژی را نمی‌توان بر اساس داده‌های علمی و نظر کارشناسی تحلیل کرد، گفت: اسناد و مدارک موجود نشان دهنده کارآیی این تکنولوژی در کاهش مصرف سوخت و آلاینده‌ها و در نتیجه کاهش قابل توجه هزینه صنایعی نظیر سیمان و کاشی و سرامیک است.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا