مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

خبرنگاران پل ارتباطی پلیس و مردم هستند

به گزارش موتورسيكلت نيوز، سردار “حسین اشتری” در مراسم گرامی داشت روز خبرنگار ضمن درود بر ارواح پاک شهدا خصوصا شهدای رسانه و تبریک روز خبرنگار،گفت: انصافا خبرنگاران جزء اقشاری هستند که برای پیشرفت و آبادانی کشور بیشترین خدمت را دارند و این امر به این دلیل است که مشکلات و نقاط ضعف جامعه را می بینند و به مسئولان منتقل و سپس برای آن چاره جویی می کنند.

وی ادامه داد: چاره جویی و پیدایش راهکار برای مشکلات جامعه وظیفه شما خبرنگاران نیست چرا که باید مسائل را صادقانه و شفاف منتقل کنید؛ هر چند که برخی از خبرنگاران راهکار نیز ارائه می دهند.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: این قشر اگر به وظیفه اصلی خود عمل کند و مسئولانی که در جامعه جایگاهی دارند به مسائل مطرح شده توجه کنند قطعا نتیجه آن در تمامی حوزه های مختلف به نفع کشور خواهد بود.

سردار اشتری تصریح کرد: در عصر قدرت ارتباطات نقش خبرنگاران به عنوان ابزار اطلاع رسانی موثر و حیاتی است؛ نقش و جایگاه رسانه در امر اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، کاهش تخلفات و … بسیار تاثیرگذار و ستودنی است.

این مقام عالی انتظامی عنوان کرد: نیروی انتظامی بر این باور است در موفقیت های نیروی انتظامی، اصحاب رسانه نقش پررنگی داشته اند و قطعا با مشارکت شما توانسته ایم مأموریت های خود را به خوبی به سرانجام برسانیم.

سردار اشتری با بیان اینکه شما خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و نیروی انتظامی هستید، عنوان کرد: خبرنگاران و پلیس مکمل یکدیگر هستند و می توانند در تمامی عرصه ها به یکدیگر کمک کنند.

فرمانده ناجا گفت: مهم ترین سرمایه نیروی انتظامی اعتماد مردم است و این اعتماد به وسیله عملکرد ما و زحمات شما خبرنگاران به وجود آمده؛ بنابراین فعالیت های مطلوبی که در راستای آسایش و امنیت مردم صورت می گیرد باید توسط رسانه ملی، خبرگزاری ها، مجموعه های رسانه ای دیداری و شنیداری منعکس شود.

وی گفت: از روزی که بنده در این جایگاه قرار گرفته ام به دلیل مشغله کاری کمتر در خدمت خبرنگاران بوده ام اما هیچ موقعه ای پیش نیامده که به سوالات شما پاسخ نداده باشم.

این مقام عالی انتظامی تصریح کرد: برخی از سازمان ها شاید تمایلی به ارائه فعالیت های خود نداشته باشند اما ما معتقد هستیم که نیروی انتظامی در منظر مردم قرار دارد و باید فعالیت و مأموریت های این نیرو دیده شود چرا که این امر به نفع ما است؛ البته در برخی از مواقع ( به دلیل رعایت سلسله مراتب) در انعکاس اخبار محدودیت داریم.

سردار اشتری تأکید کرد: هیچ سدی مانع ارتباط خبرنگاران با فرمانده نیروی انتظامی نیست؛ آنچه مسلم است باید معاونت اجتماعی پاسخگو و فعال تر از قبل باشد؛ البته در این راستا ساز وکارهایی نیز ایجاد کرده ایم.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: برخی از پلیس های تخصصی مثلا پلیس آگاهی به دلایلی (حرمت اشخاص، تشکیل پرونده های قضائی و … ) نمی توانند برخی مسائل را اطلاع رسانی کنند اما در هر صورت ارتباطات را در آینده تقویت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در شهرستان ها لازم است مسئولان اطلاع رسانی قوی تر اعمال کنند البته در حدی که سریعا روشنگری و شفاف سازی می شود.

سردار اشتری با بیان اینکه جنبه های اقتداری ناجا بسیار زیاد است، افزود: بنده شخصا به تمامی موارد اشراف دارم اما در برخی از مواقع نمی توانیم اخبار را منعکس کنیم.

فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: در افکارسنجی ها مشخص شده که امروز اعتماد مردم به پلیس در رأس سازمان ها قرار گرفته است؛ چهار سازمان معتبر این افکارسنجی ها را انجام می دهند و این نشان می دهد که هر سال اعتمادها بیشتر شده چرا که مردم پلیس را دوست دارند و در کنار آن احساس آرامش می کنند.

وی تأکید کرد: در سال 97 نسبت به سال 96 اعتماد مردم به پلیس بیشتر شده؛ ناجا به دلیل محبوبیت و اعتماد دومین دستگاه در بین سایر دستگاه ها است.

سردار اشتری عنوان کرد: هر چقدر که مأموران نیروی انتظامی خدمت صادقانه می کنند باید فعالیت آنها نسبت به گذشته بهتر و بیشتر منعکس شود چرا که امنیت و آرامش را برای کشور به دنبال خواهد داشت.

با افرادی که خلاف قوانین رفتار کنند، قاطعانه برخورد می کنیم

عالی ترین مقام انتظامی کشور در ادامه تصریح کرد: اتفاقات دی ماه سال 96 را به خوبی توانستیم مدیریت کنیم این در حالی است که دشمن به دنبال این بود که ما درگیر شویم اما واقعا عملکرد پلیس مطلوب بود تا جایی که رئیس جمهور یک کشور با ما تماس گرفت و از مدیریت خوب ما تشکر کرد.

سردار اشتری تأکید کرد: هر فردی که بخواهد خلاف قوانین رفتار کند با آن فرد به طور قاطعانه برخورد می شود چرا که امنیت، خط قرمز پلیس است و اجازه نمی دهیم هر فردی با سلاح گرم و سرد مردم را تهدید کند.

وی با تأکید بر اینکه هر فردی که مخل امنیت است با آن قاطعانه برخورد می کنیم، گفت: چه بسا در این بین ممکن است مأموران نیروی انتظامی نیز در ماموریت ها مجروح و شهید شوند.

عالی ترین مقام انتظامی کشور در خصوص حمایت از مأموران نیروی انتظامی در مأموریت های حساس گفت: امروز رسانه ها مدافع نیروی انتظامی هستند و این روحیه قابل تحسین است اما بدانید که همان مأمور پلیس را در موقع خود، تقدیر می کنیم.

سردار اشتری ادامه داد: ما به طور قطع از مأموران خود در مأموریت های نیروی انتظامی حمایت می کنیم چرا که این امر به معنای اقتدار پلیس است.

این مقام عالی انتظامی با تأکید براینکه باید فضای مجازی بیش از گذشته مدیریت شود، عنوان کرد: اگر در گوشه ای از کشور اتفاقی رخ دهد، فیلم آن در فضای مجازی منتشر می شود البته این اتفاقات از یک دهم نیز کمتر شده اما در هر حال منعکس می شود.

سردار اشتری در خصوص شکایت مأمور نیروی انتظامی از یک نماینده مجلس نیز گفت: ما از نماینده مجلس شکایت کردیم و او نیز در جمع عذرخواهی کرد و مأمور ما نیز شکایتش را پس گرفت البته این را هم را عنوان کردیم که ما شاکی هستیم .

وی با بیان اینکه در تمامی موضوعات نیروی انتظامی پیگیر مسائل است، تصریح کرد: به طور مثال پیگیر درگیری مأمور پلیس راهور در شیراز بودیم که در نهایت فرد خاطی محکوم شد.

عالی ترین مقام انتظامی کشور همچنین به عملکرد یگان ویژه نیروی انتظامی در مأموریت ها اشاره کرد و افزود: اجازه نمی دهیم، عده ای از مردم سلب آسایش کرده و در خیابان بیایند و برای مردم گردنکشی کنند چرا که پلیس قطعا با این افراد برخورد می کند مثلا در مناسبت های خاص نظیر چهارشنبه آخر سال فراخوان می دهیم و آنها را احضار می کنیم تا برای مردم مزاحمتی ایجاد نکنند.

سردار اشتری با تاکید بر اینکه پلیس جمهوری اسلامی ایران، پلیسی مقتدر است و ما در اوج اقتدار هستیم، گفت: زمانی که پلیس کشورهای مختلف به کشور ما سفر می کنند، ما را جزء پلیس های پیشرفته تلقی می کنند، برخی از کشورها پلیس مرزبانی هم ندارند این در حالی است که بحمدالله پلیس جمهوری اسلامی ایران هر ساله در حال رشد است؛ امیدواریم نیروی انتظامی در حوزه های مختلف از جمله پزشکی، دانشگاه، فناوری و پژوهشی و … تا سه سال آینده الگو شود.*

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا