مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ضرورت استفاده از الگوی موفق صنایع نظامی برای توسعه صنعتی/ به دنبال تولید موتورسیکلت‌ های برقی با کمترین وابستگی

به گزارش موتورسيكلت نيوز، «حسین مدرس خیابانی» دوشنبه شب در نشست مشترک با فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بر ضرورت به‌کارگیری ظرفیت‌های مشترک همکاری برای توسعه بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی کشور و به ویژه در حوزه صنایع خودروسازی تاکید کرد.

وی گفت: امروز مجموعه صنایع نظامی و به‌ویژه صنایع موشکی کشور در لبه دانش قرار گرفته و ایران به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در این صنعت، به شمار می‌رود؛ بنابراین باید از این الگوی پیشرو و موفق در توسعه دیگر صنایع بهره گرفت.

مدرس‌خیابانی با بیان اینکه پیرو فرمان رهبر معظم انقلاب و طرح سوال ایشان مبنی بر اینکه چگونه کشور می‌تواند در پرتاب ماهواره یا ساخت پهپاد و حتی دسترسی به صنایع فوق پیشرفته مثل نانوتکنولوژی یا سایر صنایع نظامی به توفیقات بزرگی دست یابد، اما در صنایع غیرنظامی مثل خودرو، هنوز وابسته است، تاکیدکرد: این سخنان موید آن است که تکلیفی بزرگ به گردن بخش صنعت کشور قرار گرفته است.

وی ادامه‌داد: نباید فراموش کرد توفیقات صنایع نظامی در شرایطی است که سال‌های متمادی، این بخش از صنعت کشور با انواع تحریم‌ها و تهدیدات دشمنان مواجه بوده و با وجود همه آنها، روی پای خود ایستاده است؛ به طوری که اکنون جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک اقتدار انکارناپذیر در جهان معرفی شده است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در جلسه امروز که با حضور خودروسازان برگزار شد، استفاده از تجربیات و الگوهای موفق صنایع نظامی به‌ویژه صنایع موشکی مطرح و به‌طور مشخص چند محور برای همکاری مشترک تعریف شد که مهمترین آنها، انجام کار مشترک در حوزه صنعت خودرو و نیروی محرکه بود تا بتوان از فناوری‌ها، امکانات و ظرفیت‌های حوزه صنایع موشکی در صنایع مرتبط با صنعت خودرو استفاده کرد تا در نهایت بتوان قطع وابستگی کامل در این بخش را محقق کرد.

وی گفت: در چارچوب این همکاری مشترک، به دنبال تولید خودروی ملی و خودروها و موتورسیکلت‌های برقی با کمترین وابستگی در کشور هستیم و درصددیم گام‌های واقعی به این سمت برداشته شود.

مدرس‌خیابانی بیان‌داشت: در هر دو بخش صنایع نظامی و غیرنظامی کشور، توانمندی‌های قابل ملاحظه‌ای وجود دارد که در مواردی دو طرف از این ظرفیت‌ها اطلاع کافی ندارند و به همین دلیل، ضرورت دارد پیوندی بین این دو بخش ایجاد شود.

سرپرست وزارت صنعت افزود: جهش در آن بخش از تولید که وابستگی‌های ارزی بالایی دارد، مدنظر وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست، بلکه باید به سمت تعمیق و توسعه ساخت داخل حرکت کرده و فناوری‌های مرتبط با مجموعه‌های مختلف صنعتی را مورد استفاده قرار دهیم.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا