مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

فناوری جديد بوش برای ارتقای ایمنی موتورسیکلت

به گزارش موتورسيكلت نيوز، امروزه بیشتر خودروهای جدید فروخته‌شده در بازار، از آپشن اشتراک خدمات اضطراری بهره می‌برند. بهترین نمونه، خدمات متصل OnStar جنرال موتورز است که هنگام تشخیص تصادف وسیله نقلیه، قابلیت تماس خودکار با مرکز خدمات اورژانس را دارد. هم‌اکنون بوس  نیز قصد دارد از این فناوری در موتورسيكلت استفاده کند.

طبق اعلام اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA)، موتورسواران تقریبا ۲۸ برابر بیشتر از سرنشینان خودرو سواری در تصادف وسایل نقلیه جان خود را از دست می‌دهند. همین امر باعث شده است که بوش سیستم جدیدی را برای تماس اضطراری دیجیتالی موتورسیکلت‌ها معرفی کند. این سیستم که با عنوان «Help Connect» شناخته می‌شود، نتیجه‌ی همکاری نزدیک مهندسین بوش و تحقیقات داخلی مربوط به حوادث رانندگی است و هرالد کروگر، عضو هیئت مدیره بوش آن را به‌عنوان «فرشته نگهبان دیجیتال» توصیف می‌کند.

سیستم هلپ کانکت از الگوریتم هوشمند نصب‌شده در واحد حسگر اینرسی موتورسیکلت استفاده می‌کند. این سیستم، اطلاعات را از واحد کنترل پایداری موتورسیکلت جمع‌آوری کرده و شتاب، سرعت زاویه‌ای، موقعیت فعلی و زاویه‌ی کج شدن را ۱۰۰ بار در ثانیه اندازه‌گیری می‌کند و می‌تواند رخ دادن تصادف یا افتادن موتورسیکلت را در هنگام پارک بودن تشخیص دهد.

سیستم هلپ کانکت در ادامه می‌تواند اطلاعات مربوط به صحنه تصادف و موتورسوار را ازطریق اپلیکیشن تلفن هوشمند به مرکز خدمات بوش و از آنجا به خدمات اورژانس منتقل کند. همچنین در صورت درخواست کاربر، امکان برقراری تماس با سایر افراد و اطلاع‌ دادن آنان از اخبار مربوط به حادثه وجود دارد و این شرکت ادعا می‌کند که این فناوری می‌تواند مدت زمان لازم برای ورود کارکنان اورژانس را به نصف کاهش دهد.

بوش قبل از راه‌اندازی سیستم هلپ کانکت، ۱۸ آزمایش تصادف انجام داد که مشخصات تصادف را در سناریوهای مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و عملکرد این سیستم را نشان می‌دهد. سرویس تماس اضطراری بوش در ابتدا در آلمان برای مشتریان امکان‌پذیر خواهد بود؛ اما کاربران سایر کشورهای اروپایی از جمله انگلستان، فرانسه، ایتالیا، اتریش، بلژیک، ایرلند، لوگزامبورگ، اسپانیا، سوئیس و هلند قادر خواهند بود با مرکز خدمات بوش به دو زبان آلمانی یا انگلیسی ارتباط برقرار کنند.

نويسنده: ابوالقاسم اسلامى

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا