وضعيت صنعت موتورسيكلت اسپانيا در سال ٢٠٢٠

به گزارش موتورسيكلت نيوز، بازار موتورسیکلت اسپانیا كه در ماه آوريل ٩٣ درصد بازار را از دست داد، در ماه مى، ٤٤ درصد را نسب به مدت مشابه سال قبل از دست داد و از پایان تعطیل کاملاً سود برد.

كارشناسان كل سال 2020 را در 147.000 دستگاه (-27٪) پیش بینی می كنند. پس از ششمین افزایش سالانه متوالی، انتظار می رود که سال 2020 دوباره به عنوان سال بسیار مثبتی برای صنعت موتورسیکلت اسپانیا پیش بینی شود. این پیش بینی در دو ماه اول تأیید شد و فروش فوريه (بهمن ماه) در 29.187 دستگاه با 11.8 درصد رشد همراه بود.

کل کارخانه های موتورسیکلت (از جمله تولیدکنندگان قطعات) و نمایندگی های فروش برای نزدیک به 50 روز بسته شده اند و در مارس میزان فروش تنها 9.195 دستگاه بوده است که با 45.9٪ کاهش در سه ماه اول به 38.432 دستگاه رسیده و 10.8٪ کاهش یافته است. در ماه آوریل نيز میزان فروش 1.079 دستگاه (-93.5٪) بود و در ماه مى به 11.024 دستگاه (-44.1٪) رسيد.

همان طور که ترکیب فروش ماه مى نشان می دهد، وسایل نقلیه الکتریکی 15.7 درصد از کل صنعت رشد كردند. با توجه به همه مارک های اسکوتر الکترونیکی و با سکوت اسپانیایی در شروع بازار سه ماه دوم با 1.364 دستگاه فروش، نه چندان دور از رهبر بازار هوندا (1.783 ، -53٪) در رده دوم قرار دارد.

براساس داده های منتشر شده از سوی وزیر حمل و نقل، سال 2019 برای صنعت دوچرخ واقعاً مثبت بود و با افزایش 11.0 درصدی در 202.969 دستگاه، افزایش ششمین سال پیاپی در یک رشته را تجربه می کند. اسپانیا اکنون به عنوان سومین بازار اروپا، با غلبه بر آلمان، در پشت فرانسه و ایتالیا است.

در 9 ماه اول سال گذشته 11.020 دستگاه فروش مربوط به مدل هاى برقی بوده است که 46.7 درصد رشد داشته است و دو برند Silence و Askoll دارای بیش از 50٪ فروش بوده اند.

بازار اسپانیا تقریباً با 10 مارک برتر که 74.5 درصد از کل حجم را در اختیار دارند متمرکز است.

مانند گذشته، در سال 2019 رهبر بازار هوندا با 35.965 دستگاه فروش (+ 13.0٪) تقريبا 17.8٪ سهم بازار را در اختيار داشت. دومین مارک پرفروش نيز ياماها با تعداد فروش 25.629 دستگاه (+ 0.5٪) تقريبا 12.7درصد سهم بازار را در اختيار داشت. در رده سوم کیمکو با تعداد 18.420 دستگاه فروش (9.1٪) تقريبا 12.5٪ سهم بازار را در اختيار داشت.

در جایگاه چهارم، پياجيو با فروش 17.744 دستگاه (+ 8.7٪) و پس از آن بهترین مارک برتر، BMW با 12.967 دستگاه (+19.5٪)، SYM با 10.065 دستگاه (+ 3.2٪)، کاوازاکی با 8.661 دستگاه (+ 17.5٪)، سوزوکی با 6.229 دستگاه (+10.1٪) و KTM با 6.143 دستگاه (5.4٪+) بوده اند. همچنين چند مارک نيز منفى پيش رفتند. در میان آنها، پژو با منفى 13.9 درصد، هارلی دیویدسون منفى 7/7 درصد، دائلین 11.7 درصد کاهش یافته است.

در پایان سال 2019، بازار اسپانیا پس از فرانسه و ایتالیا در رده سوم اروپا قرار گرفت (یک مکان جلوتر از آلمان و ترکیه).

در سطح جهانی نيز بازار موتورسيكلت اسبانيا تقريبا رتبه 25، پیش از گواتمالا، ترکیه و پاراگوئه و پشت آلمان، جمهوری دموکراتیک کنگو و کنیا قرار داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا