مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

صنعت موتورسيكلت فرانسه بهبود يافت

به گزارش موتورسيكلت نيوز، مسیر مثبت سال هاى اخیر هنوز در پایان ماه فوریه در فرانسه جای داشت. فروش در فوريه (بهمن ماه) تعداد 40.463 بوده که 9.8٪ رشد داشته است.

متأسفانه ریسک مربوط به توسعه Covid19 در کشور توسط دولت دست کم گرفته شد و اقدامات اولیه فقط در اواسط ماه مارس اندکی صورت گرفت تا از شيوع ويروس در کشور جلوگیری شود.

کارخانجات و نمایندگی های موتورسیکلت از اواخر ماه مارس تا هفته اول مى (اردیبهشت) تعطيل شده است.

در ماه مارس فروش با تعداد 14.179 دستگاه (-52.2٪) پایان یافت و در مجموع سه ماهه اول تعداد 54.650 دستگاه ثبت شد و 17.8٪ کاهش یافت.

در سه ماهه دوم به یاد ماندنی خواهد بود. متأسفانه فروش در ماه آوریل با بسته شدن کلیه کارخانه ها و نمایندگی ها، فقط 5.340 دستگاه (-82.6٪) بوده است.

فروش در ماه مى، بالاتر از انتظارها

در ماه مى فروش دلگرم کننده بوده و بسیار بهتر از آنچه انتظار می رود برسد به 26.619 دستگاه رسیده است که تنها 15.3 درصد كاهش داشته است. دلایل این عملکرد بسیار خوب، مربوط به سبد سفارشات موجود قبل از تعطيل شدن است.

یاماها، رهبر بازار 12.4٪ از سهم بازار را حفظ کرد (-0.4 درصد در مقابل مى 2019) عملکرد خیلی بهتری نسبت به هوندا، با 10.0٪ (-1.8 درصد در مقابل مى 2019) داشت.

در بین متخصصان اسکوتر، دو رهبر Piaggio و پژو سهم بازار را به ترتیب با 1.5 امتیاز و 0.8 امتیاز بهبود بخشیدند، حتی بخش اسکوتر بهتر از بخش موتورسیکلت عمل می کند.

BMW در ماه مى بیشتر از سال گذشته فروش بیشتری را اعلام کرد!

با توجه به بهبود اين ماه كارشناسان پیش بینی کامل سال 2020 را 245.000 دستگاه، (-20.3٪) پایین تر از سال قبل برآورد كرده اند.

در سال 2019، پژو در بازار با رشد سریع برجسته بود

از سال ها قبل بازار فرانسه در اروپا بزرگ ترين است. در سال 2019 فرانسه از ایتالیا، اسپانیا، آلمان و ترکیه جلوتر بود در حالی که در سطح جهانی بازار فقط 20 ام، از ایتالیا و پس از پرو (19)، نیجریه (18) و ژاپن (17) است.

در دوره 2017-2018 بازار از ورود محدودیت های جدید اروپا برای تولید گازهای گلخانه ای متاثر شد که دلیل اصلی کاهش سال گذشته در تنظیم مقررات جدید انتشار اروپا، مرحله یورو 4 است که در ژانویه سال 2018 معرفی شد و تولید کننده بايد تا پایان ماه دسامبر تمام مدل های یورو 3 موجود را مى فروخت. بازار فرانسه در سال ٢٠١٧ بهترین سطح این دهه را داشت و 285.027 دستگاه فروخت. در حالی که ارقام سال 2018 به 266.656 دستگاه (-6.4٪) کاهش یافته است.

براساس داده های منتشر شده از سوی وزیر حمل و نقل فرانسه ، در سال 2019 میزان تقاضا برای خودروهای دوچرخ برجسته بود و رونق فروش 15.7٪ در 308.422 دستگاه بالاترین سطح از سال 2012 بود.

بخش اسكوتر 50 سی سی بزرگ ترين افزایش را نشان داد، 24.9٪ افزایش و امروز نمایانگر 28.2٪ از بازار است.

سریعترین بخش در حال رشد (Supermoto (+ 115٪ و پس از آن (Touring (+ 20.5٪ و خیابانى (16.6٪+) است.

رهبر یاماها با 34.632 فروش (2.8٪+) در سال است و 11.3٪ سهم بازار را در اختیار دارد. هوندا با 33.022 فروش (14.8٪+) و 10.8٪ از سهم بازار را در اختیار دارد.

در رده سوم Piaggio، رهبر در بین متخصصان اسکوتر، با 26.260 فروش (3.1٪+) جلوتر از پژو است که با 20.552 فروش (+ 40.7٪) و با یکی از بهترین عملکردهای رو به رشد سال یک سال فوق العاده کسب کرد.

در جایگاه پنجم BMW، صدرنشین در بخش برند برتر با 17.574 دستگاه (12.3٪+) با غلبه بر کاوازاکی كه ششم است با 14.024 دستگاه (+ 15.0٪) و در جایگاه هفتم کیمکو با 9.537 دستگاه (+5/5٪) و پس از آن sym با 9.204 (+21.4٪) و هارلی دیویدسون با 9.088 دستگاه (-0.6٪) قرار دارند.

در میان سریعترین مارک های در حال رشد ، آپريليا (59٪ +) و سازنده برق چینی NIU حدود (+242%) است.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا