مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ثبت اختراع موتورسيكلت عجيب لایتنینگ/ چرا توليدكنندگان آمريكايى ثبت اختراع در چين انجام مى دهند؟

به گزارش موتورسيكلت نيوز، پروژه های گذشته موتورسیکلت لایتنینگ مستقر در کالیفرنیا شامل سریع ترین موتورسیکلت برقی جهان است که با نام LS-218 شناخته می شود و همچنین با یک مدل جدید از دوچرخه ورزشی مقرون به صرفه با نام Lightning Strike شناخته شده است.

هر چند توليد آن كم است، اما این مانع از پیشرفت شرکت در طراحی پروژه جدید جاه طلبانه نشده است: یک موتورسیکلت برقی کاملاً محصور.

طبق گزارش ها، طرح ها و نقشه ساخت دوچرخ محصور شده جدید در پرونده های ثبت اختراع چینی یافت شد.

این امر منطقی خواهد بود، همانطور که تأیید شد که لایتنینگ سال گذشته کارخانه چینی راه‌اندازی کرده بود. به علاوه، معمول است كه شركت هاى آمریكایی ثبت اختراعات چینی (حتی بعضی اوقات قبل از ثبت اختراعات آمریكا) به عنوان روشی برای جلوگیری از تقلیدكنندگان، با داشتن حق چاپ معتبر چینی، محصولات متخلف را می توان قبل از ترک بندر چینی متوقف کرد.

البته هنوز اطلاعات زيادى در دسترس نيست، مانند اين كه اين موتورسيكلت در سرعت پايين چگونه عمل خواهد كرد.

اگرچه ایده کار لایتنینگ در موتورسیکلت برقی در ابتدا کمی دور از ذهن به نظر می رسد، اما اواخر سال گذشته هنگامی که من با ریچارد هاتفیلد مدیر عامل شرکت Lightning Motorcycles مصاحبه کردم، وی به طرز مخفیانه در مورد برخی پروژه های مخفی آینده بحث کرد:

چندین پروژه دیگر داریم که هم اکنون در حال کار بر روی آنها هستیم و بسیار هیجان زده هستیم، پروژه های بسیار آیرودینامیکی و کارآمد. چیزی که در این مرحله واقعاً کسی تولید نمی کند.

در آن زمان مطمئن نبودم که چه چیزی است. تصور می کردم راهی برای بهبود کارآیی موتورسیکلت های برقی با طراحی و ترسیم بهتر است، اما من مطمئناً منتظر چنين چیزی نبودم.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا